In hoeverre vind jij het interessant om meer te leren over AI & informatiebeheer?

  • 10 jul
  • Community manager KIA
  • ·
  • Aangepast 9 jul
  • 5
  • 931
Community manager KIA
KIA Community
  • Doreen Zweistra
  • Jessica Speldekamp-van Schagen
  • Ger Wischmann
  • Erik Kraaibeek
  • Sjoerd van Iwaarden
  • Gerrie (Geertje) Boneschansker
  • Ester Hooijmaijers
  • Koopmans
  • Stéphanie Gautier
  • Chantal Hermans
  • Erik Wijnholds
  • Leanne Visser
  • Nienke Meijer
  • Tjalda Postma
  • Barbara.Schmeits
  • Gerrit Bril
  • monique witter
  • Rene IJperlaan
  • Rob van der Velden
  • Wieneke Olthof
  • Ron Zwamborn
  • Hooijdonk Sjoerd van
  • Dick Noort
  • Raymond Kok
  • Arjan van Kempen
  • Simone Hensen
  • Denis Groot
  • Jeroen Tijhuis
  • Chido Houbraken
  • Jeroen Clijsen
  • Pauline Luinstra
  • Violet
  • Hedwig Bulthuis
  • Olivier Giraud
  • marcel van dijk
  • Barbara Roozen

Reacties

5 reacties, meest recent: 28 augustus
  • Heel interessant, ik denk dat dit de toekomst is. De hoeveelheid informatie neemt exponentieel toe en we hebben niet de capaciteit om die informatie te classificeren, metadateren en waarderen. Hoe ideaal zou het zijn als we daarvoor een collega hebben met de initialen A.I.?

    Bovendien wil je als zoekresultaat niet meer de zaken of documenten waarin je antwoord te vinden is, maar gewoon het antwoord op je vraag of analyses van dataverzamelingen of de inhoud van die documenten.

    En, maar dat is persoonlijk, ben ik niet zo'n fan van het schrijven van lijvige adviesrapporten of beleidsstukken. Heel fijn als generative AI mij daarbij kan helpen.

    Barbara Roozen
  • Hier zitten twee kanten aan: inzet van AI als instrument voor informatiebeheer, waar Barbara op doelt. Maar anderzijds ook de AI die wordt ingezet in andere processen, en tot informatieneerslag leidt waarop ook informatiebeheer moet worden toegepast. Goed om dat te onderscheiden, beide aspecten zijn uiteraard razend interessant.

    Overigens ben ik wel een fan van het schrijven van al of niet lijvige adviesrapporten en beleidsstukken, dus zie de opkomst van AI met gemengde gevoelens aan.

    marcel van dijk
  • Onze organisatie wil AI op termijn inzetten om de schaalbaarheid van de organisatie te verbeteren. Hoe meer informatie we moeten verwerken, hoe meer mensen nodig lijken te zijn. De krapte op de arbeidsmarkt, de schaarste van de benodigde functionarissen en de groei van het aantal aanvragen vereist een verbetering in de productiviteit van het primair proces.

    Het is logisch om op datagedreven werken, automatisering en AI in het bijzonder in te zetten. Welke impact deze ontwikkeling voor informatiebeheer zal hebben is vooralsnog onduidelijk. Dat we hiermee in aanraking komen is onvermijdelijk dus hoe meer we van het onderwerp af weten, hoe beter.

    Olivier Giraud
  • Genoemde aspecten plus privacy/avg . In hoeverre kan AI mij helpen met zoeken in / beheren van gevoelige informatie terwijl het (zoveel mogelijk) AVG-proof blijft?

    Hedwig Bulthuis

Trefwoorden