Communities (platforms) en marketing - informatieve powerpoint

  • feb 2009
  • Verwijderde gebruiker
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 4
  • 34
Verwijderde gebruiker
KIA Community
  • Christian van der Ven

Zojuist gelezen op Extend Limits.Een hele mooie en goede powerpoint die weliswaar over marketing gaat maar ook een eyeopener kan zijn voor velen in deze community. Altijd leerzaam als iemand dingen eens op een rijtje zet en daar conclusies aan verbindt.Enkele pakkende oneliners die mij bijzonder aanspreken:* There are more young people owning mobiles than there are people of all ages on the internet. (Ja Tim!!)* Because we rely on the market research numbers when we lack the confidence to make the decisions.* How can we be confident we´re doing the right thing when we avoid contact with our customers?Ik ben benieuwd wat anderen er van vinden.

The Next 10 Years by Graham Brown (mobileYouth)
View more presentations from Graham Brown. (tags: mobile attention)

Reacties

4 reacties, meest recent: 12 februari 2009
  • "rather than talking about it, Platforms do customer-centricity" Ik ben vooral onder de indruk van de vorm van de presentatie. Geen woord te veel, geen beeld te overheersend, geen zijweg te bekennen. Erg mooi! Wat de quote betreft, die ik eruit pikte: ik liep vandaag ook weer tegen zoiets aan. Het is werkelijk te gek hoe vaak we het hebben over het centraal stellen van de klant, om vervolgens toch weer binnen een minuut terug te vallen op onze eigen ideeën, die we gemakshalve beargumenteren met de dooddoener: "De gebruiker wil dat..." Yeah, right!

    Christian van der Ven
  • We mogen zelf ook wel ideeën hebben en de gebruiker proberen te verleiden om mee te doen. Maar je hebt helemaal gelijk en ik betrap mezelf er helaas nog veel te vaak op...

    Verwijderde gebruiker
  • Dag Christian Wat is het verschil tussen het centraal stellen van de klant en 'de gebruiker wil dit'? Of zeg je dat je teveel van je aanbod uitgaat en dat legitimeert met de wens van de gebruiker? Ik heb het filmpje bekeken van de jongeren, en begrijp dat jongeren te bereiken zijn via platforms. Maar ik vind niet dat alles en iedereen zich daaraan moet gaan conformeren. We praten nog steeds vanuit de archieven en waarom zouden we onze kracht (die van de authenticiteit van de bronnen) willen meten met games en virtuality? Het is leuk om die toepassingen te gebruiken in je verhaal, maar moet niet het uitgangspunt zijn.

    Verwijderde gebruiker
  • @Petra: Met de zin "de gebruiker wil dit" bedoel ik eigenlijk de situaties waarin we zeggen vanuit de gebruiker te redeneren, maar eigenlijk gewoon onze eigen mening geven. Het gaat dan vaak om 'de' gebruiker. (Sorry, dit legt in tekst niet zo makkelijk uit, maar Luud weet precies wat ik bedoel... haha!) Jouw uitleg kan daarvan een voorbeeld zijn (uitgaan van je aanbod en dat legitimeren met 'de wens van de gebruiker'), maar het hoeft dus niet altijd vanuit het aanbod te zijn. Het kan ook gewoon je persoonlijke voorkeur zijn. Wat de rest betreft: ik zie in het filmpje een ontwikkeling, die breder is dan iets waar alleen jongeren mee bezig zijn. Persoonlijk vind ik overigens helemaal niet dat we ons volledig op jongeren moeten richten - da's veel zweten voor weinig resultaat. Redelijk kansloos, in mijn ogen. En ons meten met games en virtuality... Daar moeten we voorlopig maar niet aan denken. De discussie of we dat moeten willen, laat ik nog maar even achterwege. We kunnen het simpelweg niet eens... Overigens - zomaar een zijstraat - laten veel games en zo wel erg mooi zien met wat voor soort media nieuwe generaties opgroeien. Opeenvolgende generaties groeiden op met brieven, telefoon, radio, televisie en internet. En tja, dat rijtje wordt straks voortgezet met zaken als mobieltjes en virtuele werelden. Archieven zullen eraan moeten 'geloven'. En gelukkig kan dat ook met authentieke bronnen.

    Christian van der Ven

Trefwoorden