Leer je digitale klanten kennen! Kom naar onze inspiratiedag op 23 maart

  • jan 2015
  • Christian van der Ven
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 8
  • 91
Christian van der Ven
KIA Community
  • Verwijderde gebruiker

Zo goed we onze studiezaalbezoekers kennen, zo slecht kennen we onze digitale klanten. Wie zijn ze, wat komen ze doen en hoe kunnen we ze daarbij zo goed mogelijk helpen?

Onderzoek naar hun zoekgedrag doen we nauwelijks, webstatistieken gebruiken we alleen voor het jaarverslag, digitale studiezalen blijven beperkt tot toegangen met scans en keuzes voor platformen maken we eerder op basis van subsidies en mode dan strategie en marktonderzoek.

Archiefdiensten maken werk van digitale dienstverlening, maar blijven we daarbij niet te lang proberen om in ons optimistje de oceaan over te steken? En vergeten we niet te vaak dat kompas en zeekaart binnen handbereik zijn?

Zet daarom nu in je agenda: maandag 23 maart een inspirerend dagje digitale klantenkunde!

Wat staat ons te wachten?

Theo Thomassen (Universiteit van Amsterdam) over de digitale historische werkplaats tien jaar later en de rol van de archivaris in de digitale studiezaal

Pieter Voogt (PauwR Online Marketing) over de kracht van analytics en wat je via web statistics over jouw digitale bezoekers te weten kunt komen

Suzan Verberne (Radboud Universiteit Nijmegen) over hoe mensen zoeken en hoe we zoeksystemen kunnen ontwikkelen die daarbij aansluiten

Marco de Niet over een inventarisatie van platforms en community’s: waarheen, waarvoor en wat levert het eigenlijk allemaal op?

We worden deze dag op koers gehouden door Richard Hermans. Maar de vaart bepalen we samen.

Meer informatie over vertrekhaven en aanmonsteren volgt snel. Maar noteer maandag 23 maart alvast in je logboek. Ahoy!

De crew, bestaande uit:

Luud de Brouwer, Martin de Bruijn, Sjors van den Hombergh, Janna Leguijt, Jantje Steenhuis, Jeroen Trispel en Christian van der Ven

(Afbeelding Marina Noordegraaf/Verbeeldingskr8 op Flickr)

Reacties

8 reacties, meest recent: 9 februari 2015

Trefwoorden