Verslag ICA-Atom dag 6 februari 2013
Op 6 februari organiseerde Marieke Kronen (Rijksmuseum voor Oudheden) en ikzelf een speel-en-deel sess...
Hoe ziet het archief van de toekomst eruit?
Hoe ontwerp je de ideale digitale omgeving waarin de ontmoeting tussen mens en merk moet plaatsvinden. Met deze vragen zijn 18 deelnemers, uit alle hoeken van het land, van de workshop ‘archieven’ bij Zicht online aan de slag gegaan.
Uit de evaluatie blijkt dat de workshop heel inspirerend werkt om een meer aansprekende website te ontwikkelen.
Zo gaf de MENSsessie inzicht in de behoeften van de verschillende online bezoekers en hielp om de website doelgroep gerichter te maken. De MERKsessie bracht een aanzet tot conceptueel inzicht om duidelijk te maken wat je voor wie doet. Deze kaartjes sessie werkt verhelderend om met elkaar te bepalen wie je bent (als archiefinstelling) en waar je naar toe wilt. Een paar van jullie gaan de kaartjesmethodiek met de collega’s doen om de verschillende diensten goed onder één merk online te presenteren.
Wij vonden het een fantastische dag en hebben genoten van jullie inzet.
Hartelijk dank voor jullie deelname!
Groet en graag tot Zicht, Brigitte Koninga | brigitte@zichtonline.nl Voor meer informatie over de workshop zie Workshop archief van de toekomst
Lees meer op: http://zicht.nl/zicht-workshop-archief-van-de-toekomst