Terugkijken Best Practice 2025-03-13: Didactische werkvormen bij bronnen

  • 24 mrt
  • Yteke van der Vegt
  • ·
  • Aangepast 26 mrt
  • 88
  • Ellen Loozen
Yteke van der Vegt
Educatie en Presentatie
  • Ellen Loozen

Als archiefinstellingen merken wij een toenemende vraag van docenten naar historische bronnen. Liefst uit de omgeving van de school, zodat ze voor leerlingen herkenbaar en daardoor aansprekend zijn. Dit is de reden waarom KIA Kenniscommunity Educatie & Presentatie nauw betrokken is bij het landelijke project Bronnen in de Klas.

Tijdens deze online sessie kom je meer te weten over hoe docenten bronnen in de klas gebruiken. Zodat jij daar op in kunt spelen tijdens jouw selectie van bruikbare archiefstukken voor het onderwijs.

Presentatoren zijn Koos Sikkema en Laurin Thole, docenten geschiedenis op CSG Wessel Gansfort te Groningen en projectleden van Bronnen in de Klas. Zij vertellen over de theorie Werken als een historicus. Wat zijn de doelstellingen? En hoe brengen zij dat in de praktijk met hun leerlingen?

KON JE NIET BIJ HET WEBINAR AANWEZIG ZIJN?

Via deze links kun je het terugkijken: