Doe mee! Aan de Benchmark Archieven & Kwaliteitsmonitor Dienstverlening

  • 25 jul
  • Christian van der Ven
  • 162
Christian van der Ven
KIA Community

Twee oproepjes in één bericht. Omdat de resultaten van zowel de Benchmark Archieven en de Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven in één dashboard zullen worden bijgehouden.

Benchmark

De afgelopen twee jaar hebben we alle archiefinstellingen gevraagd om mee te doen aan de Benchmark Archieven. Op basis van de ingevulde getallen en feedback is de uitvraag verder verbeterd en ook het dashboard waarin alle cijfers terug zijn te zien.

Betrouwbare cijfers zijn belangrijk: om te vergelijken met en leren van elkaar. Deze cijfers zijn ook van belang voor belangenbehartiging en positionering, bijvoorbeeld richting het Rijk, lokale stakeholders of tegenover de media. Niet alleen van afzonderlijke archieven, maar zeker ook van de branche als totaal. Zeker in deze tijden, waar het woord ‘ombuigingen’ steeds vaker wordt gehoord, is het van belang om het bestaansrecht van de archiefsector ook met harde cijfers aan te kunnen tonen. Na deze derde editie van de benchmark hebben we zulke cijfers beschikbaar. Daarom is het extra belangrijk dat iedereen meedoet.

Misschien kreeg je al een uitnodiging (die is verzonden aan de contactpersonen van alle archiefinstellingen). Maar neem anders even contact op met de KVAN: info@kvan.nl

Kwaliteitsmonitor

En terug van weggeweest: de Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven! Waarmee we gezamenlijk onze bezoekers/klanten bevragen naar de kwaliteit van de dienstverlening. Dit klanttevredenheidsonderzoek is volledig opnieuw vormgegeven, maar het doel is hetzelfde gebleven: klanttevredenheid meten, resultaten vergelijken met vorige jaren en met elkaar, effect van eerdere verbeteracties meten en nieuwe verbeteracties uitzetten.

Misschien kreeg je er al een mailtje over, misschien iemand anders binnen je organisatie. Maar in ieder geval vind je meer info over de monitor en meedoen daaraan op de website van de KVAN.