Poll 5 is voorbij - de resultaten
Deze week een bedroevende 28 stemmers op de poll. Hopelijk dat Pinksteren het licht brengt in deze com...
Wie heeft al eens te maken gehad met de overdracht van het beheer van begraafplaatsen aan een private partij?? Waarbij ook de administratie gevoerd wordt door de private partij t/m het "vergunning/toestemming" verlenen voor grafmonumenten/stenen etc.
Volgens mij zit hier nl ook een publiek rechtelijk deel in ( het begraafregister). Daar moet dus e.e.a. voor "geregeld" worden.
Reacties
Henk, door kopiëren en plakken is je link naar de discussie op BREED niet overgekomen; wel allerlei ruis. De directe link is deze: http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/overdracht-begraafplaatsen-aan-private-partij-incl-administratie
Ik begrijp overigens uit die discussie dat je er al uit bent dát er iets geregeld moet worden. En dat je vraag nu enkel nog is wát (en liefst met voorbeelden van hóe).
Hopelijk komen er uit den lande wat tips voor je...
Dag Cristian,
Dank voor de hulp.
En ja, laten we maar zeggen conform de archiefverordening, is er een proces eigenaar die de "gemeentearchivaris" vroegtijdig in kennis stelt van het voornemen om taken anders in te richten en dat hij daarbij ook nog eens de hulp in roept van de gemeentearchivaris. Ik ben al een heel eind in dat bewustwordingsproces in een organisatie van 900fte.
In eerste instantie is het "bestekdsdocument"en het te sluiten contract aan de beurt (met informatieparagraaf) en moet nog opgesteld worden. Dan denk dat er een beoordeling moet zijn van de onderliggende te gebruiken "administratieve software" indien het ook ( extern) "permanent te bewaren stukken" gaat herbergen of men dan weet heeft van wat er dan allemaal geregeld moet worden. etc.
Verder zal dit nog wel een vervolg krijgen, in die zin, dat de gemeente van zins om veel meer taken "in regie" te gaan uitvoeren, dus ook en hoe gaan we dan om met de informatiehuishouding op afstand.
Eén ding heb ik hier al wel duidelijk gemaakt, Het College kan de zorg die ze hebben m.b.t. de informatiehuishouding niet "vervreemden" m.a.w. ze blijven altijd verantwoordelijk, hoe ver je taken ook op afstand zet. Tenzij de Raad een taak belegd bij een GR. bv de RUD vorming, maar ook veiligheidsregio's etc.
Christian van der Ven zei:
Henk, door kopiëren en plakken is je link naar de discussie op BREED niet overgekomen; wel allerlei ruis. De directe link is deze: http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/overdracht-begraafplaatsen-...
Ik begrijp overigens uit die discussie dat je er al uit bent dát er iets geregeld moet worden. En dat je vraag nu enkel nog is wát (en liefst met voorbeelden van hóe).
Hopelijk komen er uit den lande wat tips voor je...
Dat je met het bewustwordingsproces al een eind op scheut bent binnen jullie organisatie, is al een groot goed, Henk. Dat is toch vaak de moeizaamste stap... die misschien ook wel de meeste energie vreet.