klappers, kaartenbakken en databases
Zijn er mensen die ervaring hebben met het digitaliseren van klappers, kaartenbakken en databases?Het ...
Wat nu weer ?
Nou, ik zou graag het begrip SDI ofwel Selective Dissemination of Information onder de aandacht willen brengen.
Eerst de informatiebehoefte peilen, vervolgens aan de hand daarvan interesseprofielen aanmaken, deze gebruiken om 'informatie op maat' aan te leveren (o.a. door te attenderen op relevante en mogelijk relevante informatie/gegevens).
Zie bijv. in Google (o.a. op Wikipedia).
Het is een term uit de 'bibliotheek- en documentatiewereld'.
Het kost wel veel tijd, menskracht en geld lijkt mij, maar het kan ook erg effectief (en efficiënt) zijn als je deze zaken eenmaal hebt vastgelegd...
Attenderingsbulletins en nieuwsbrieven maken en verzenden kost ook wel veel tijd en geld...
Ziet iemand hier nog TOEKOMST IN ?
vr. groet,WvdH.
Reacties
Jazeker, waarom niet?
Zelf heb ik er niet direct mee te maken, maar áls ik ermee te maken zou hebben, dan zou mijn antwoord afhangen van de mogelijkheid om de meerwaarde ervan duidelijk te maken. En dan bedoel ik de meerwaarde op informatie-gebied voor de betreffende klant, niet de meerwaarde omdat het bv kostenbesparend zou zijn.