Dwarsdenken
Sinds half december volg ik van de leergang Document Management een module Document Management en N...
Is de iPad2 onverslaanbaar in vergelijking met zijn concurrenten? (zie: http://www.digitaltrends.com/mobile/can-anyone-challenge-the-ipad-2)
Net als in april 2010 is Apple een jaar later wederom begonnen met een enorme stortvloed van geruchten die een prima reclamecampagne betekenden voor de succcesvolle iPad1(http://bibliotheek20.ning.com/profiles/blogs/de-ipad-een-dure-laptop-zonder ).
Of zijn er ook nog kritiekpunten te leveren op de nieuwste Apple-tablet?Het zal vooral de beschikbaarheid en betaalbaarheid van de mobiele bandbreedte zijn die het meeste zorgen baart (http://www.readwriteweb.com/cloud/2011/03/the-mobile-bandwidth-bottlenec.php). De snelheid van de tweede versie is namelijk een stuk sneller geworden (http://iturl.nl/snkRu).
Voor een Engelstalig videoverslag over de iPad2 zie: http://iturl.nl/sndWu
De verkoopprijs van de iPad2 zal 499 dollar bedragen voor het 16 GB WiFi-model.Het 64 GB 3G-model zal vanaf 829 dollar worden verkocht vanaf 11 maart 2011 in de USA (http://www.digitaltrends.com/mobile/ipad-2-pictures/#0) en 25 maart in Nederland en de rest van Europa. Voor een Engelstalig videoverslag over de iPad2 zie: http://iturl.nl/sndWu .
De tabletoorlog woedt nu gestaag verder met een nieuwe krachtige strijder met twee camera’s op het toneel: de iPad2 (http://bibliotheek20.ning.com/profiles/blogs/de-playbook-blackberry-tablet). Wie gaat deze strijder tegemoet treden?
Overigens voor een leuk voorbeeld van crowdsourcing over het antwoord op de vraag of je een iPad moet aanschaffen zie: http://www.jwalphenaar.nl/2011/02/14/wel-of-geen-ipad-kopen-vraag-het-de-crowd
Reacties
Gezien de mogelijkheden en de snelheid waarmee deze nieuwe iPad op de markt is gekomen zullen ze mijns inziens voorlopig de tablet-markt blijven beheersen, met als belangrijkste concurrenten de Samsung Galaxy Tab en Blackberrys Playbook. Maar uiteindelijk worden de apparaten steeds goedkoper, sneller en gaan ze meer op elkaar lijken. De verdiensten en het onderscheid zitten met name aan de software kant: goede apps die veel gebruik en inkomsten genereren. Daarbij moet je voor archieven denken aan aantallen gebruikers, succesvolle zoekopdrachten en verrijking van content, lijkt me.
Hans heeft gelijk dat de applicaties het verschil zullen blijven maken. Zie ook mijn eerder artikel over de Galaxy Tab: http://bibliotheek20.ning.com/profiles/blogs/samsung-presenteert-galaxy-tab
Helaas heeft de Galaxy Tab veel problemen gekend bij zijn eerste tablet, nu komen snel nieuwe en verbeterde versies ( http://tinyurl.com/5rq69cn) Het zal even duren voordat het aanbod van Android evenveel mogelijkheden biedt als die van Apple.
Voor een mooie trailer over de Ipad2 zie: http://iturl.nl/snthG