Vacature Projectleider ontwikkeling Dashboard(s) informatiehuishouding Rijksoverheid | RDDI

  • jul 2021
  • Verwijderde gebruiker
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 37
Verwijderde gebruiker
Vacaturebank
  • Violet

De projecten waar je bij RDDI aan werkt zijn bepalend voor de manier waarop de overheid haar informatiehuishouding organiseert. En daarmee de manier waarop de Rijksoverheid haar werk voor de samenleving doet, namelijk efficiënt, transparant en in verbinding met haar omgeving. Dit maakt het werken bij RDDI betekenisvol, want het heeft impact.

Naar aanleiding van het rapport Ongekend Onrecht van de Parlementaire ondervragingscommissie Kinderopvangtoeslag heeft het kabinet besloten tot een meerjarig (2021 – 2026) verbetertraject voor de informatiehuishouding Rijksoverheid. Het generiek actieplan Open op Orde is op 1 april aangeboden aan de Ministerraad en daarna aan de Tweede Kamer. Een van de (4) actielijnen in Open op Orde betreft de sturing en naleving. Binnen deze actielijn valt deze opdracht tot het realiseren van een dashboard informatiehuishouding. Primair is de opdracht het realiseren van een dashboard op het niveau van het programma RDDI/Open op Orde maar ook dient bijgedragen te worden aan het ontwikkelen van een dashboard voor de organisaties binnen de Rijksoverheid die hun eigen actieplan tot verbetering van de informatiehouding per 1 juli 2021 gereed moeten hebben. En tevens de opdracht om samen met CIO Rijk en de Regeringscommissaris IHH te werken aan het Rijksdashboard informatiehuishouding.

Samenwerken op verschillende niveaus binnen de Rijksoverheid maakt deze opdracht een forse uitdaging en erg interessant voor een ervaren projectleider met affiniteit met en ervaring binnen de (Rijks)overheid.
De verbetering van de informatiehuishouding is een van de onderdelen van de grotere veranderopgave voor de Rijksoverheid naar meer openheid en transparantie.

Functie-eisen:

  • WO-niveau

  • Je kunt nieuwe concepten en oplossingen in teamverband ontwikkelen en uitdragen en hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.

  • Je bent een verbinder, netwerker en organisatiesensitief, je bent pragmatisch, neemt initiatief en hebt ervaring met het leiden van een project in een complexe omgeving met veel verschillende stakeholders.

  • Je hebt ervaring met werken binnen de Rijksoverheid

Op de website van RDDI, www.informatiehuishouding.nl vind je meer info over de projecten die binnen het Cluster Techniek & Proces worden gedraaid en andere interessante informatie over het programma Open op Orde: www.openoporde.nl

Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
OCW werkt aan een slim, vaardig en creatief Nederland. Het ministerie werkt voor mensen. Leerlingen, studenten en hun ouders. Kunstenaars, museumdirecteuren en leraren. Onderwijzers en docenten van primair tot hoger onderwijs. Wetenschappelijk onderzoekers. Medewerkers van radio en televisie, bibliotheken en kunstinstellingen. Deze opsomming is nog verre van compleet. Beleid wordt gemaakt vóór mensen, dóór mensen. De bewindslieden, bestuur, leidinggevenden en medewerkers van het ministerie werken er dagelijks hard aan.

RDDI
Het Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding (RDDI) geeft uitvoering aan het Meerjarenplan Verbetering Informatiehuishouding Rijk (MJP) en aan de acties die voortkomen uit het generiek actieplan dat is opgesteld n.a.v. de rapporten Ongekend Onrecht, het ongevraagd advies van de Raad van State over ministeriële verantwoordelijkheid en de monitoring van de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed. Het MJP heeft tot doel om rijksorganisaties te helpen hun informatiehuishouding te verbeteren en bij te dragen aan een meer transparante overheid. Concreet betekent dit dat RDDI generieke rijksbrede diensten en producten levert. Daarmee kunnen rijksorganisaties beter waarborgen dat de documenten die zij ontvangen, vervaardigen of anderszins onder zich hebben, zich in goede, geordende en toegankelijke staat bevinden én dat zij in staat zijn maatregelen te treffen voor het duurzaam toegankelijk maken van digitale documenten.

Het programma is een interdepartementaal programma dat werkt aan een betere informatiehuishouding van het Rijk. We werken voor alle departementen, worden door OCW en BZK aangestuurd en zijn bij OCW (Hoftoren) gehuisvest.
Ons programmateam bestaat uit een kern van ca 30 mensen die nauw samenwerken met medewerkers van alle departementen.

Bijzonderheden

  • Het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap zet zich actief in om een inclusieve werkomgeving te creëren. Samen werken wij aan een organisatie waar iedere medewerker zich betrokken en gewaardeerd voelt. Naast jouw talenten, ervaring en motivatie maken ook verschillende aspecten van jouw identiteit onze organisatie rijker, innovatiever en leuker. Talent als basis, diversiteit als kracht.

  • Indien er kandidaten reageren die de van-werk-naar-werk-status hebben dan gaan zij voor op medewerkers die vrijwillig mobiel zijn. Behoor je tot deze groep stuur dan een voordracht of bewijsstuk mee en geef het aan in het betreffende veld.

  • Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Vacature gegevens
Functie: Project- / Programmamanager
Werk-/denk niveau: Master/doctoraal/Universitair master
Vakgebied: Documentatie en Informatievoorziening
Standplaats: Den Haag, Hoftoren

Arbeidsvoorwaarden:Salarisniveau: Schaal 12/13
Inschaling afhankelijk van ervaring
Dienstverband: Detachering
Contractduur: 1 jaar
Einddatum functie: 1 augustus 2022
Minimaal: 32 uur
Maximaal: 36 uur

Meer informatie over de vacature:
Naam en functie: Ben van den Brande
Telefoonnummer: 06-31753560

Interesse?
Neem dan contact op met Ben van den Brande (0631753560 / b.vandenbrande@minocw.nl) of Diebrichje Brands (0652367437) d.m.brands@minocw.nl. Je kunt tot vrijdag 20 augustus 2021 solliciteren.

Trefwoorden