Gemeente Brielle zoekt een Medewerker DIV!
Voor de taakgroep Documentaire Informatie Voorziening (DIV) van het Team Interne Zaken is Gemeente Bri...
Het Haags Gemeentearchief is het kloppende hart van historische kennis over Den Haag en de regio. Wij verzamelen, beheren en ontsluiten waardevolle informatie, met een focus op vernieuwing door e-dienstverlening. Als kennispartner dragen wij bij aan de erfgoedsector, zowel binnen als buiten de gemeente.
Wat ga je doen?
Het Haags Gemeentearchief zoekt een inspirerende manager die de verantwoordelijkheid neemt voor de verdere ontwikkeling, modernisering en strategische positionering van ons archief. Als manager ben je de drijvende kracht achter vernieuwing en digitalisering, en geef je leiding aan een dynamisch team van professionals. Als gemeentearchivaris ben je de formele toezichthouder op de gemeentelijke informatiehuishouding. Hierover rapporteer je aan directies en het College van Burgemeester & Wethouders.
Wat zijn jouw taken?
Je bent het boegbeeld van het Haags Gemeentearchief in de stad, binnen de gemeentelijke organisatie en in de erfgoedsector;
Je hebt gevoel voor het ontwikkelen van relevante samenwerkingsverbanden binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Hiermee sla je bruggen, bouw je een relevant netwerk op en het helpt jou bij verwerving van externe sponsoring;
Je implementeert strategisch en tactisch beleid om langetermijndoelstellingen van het Haags Gemeentearchief te realiseren en hebt daarbij oog voor de menselijke kant van het werk;
Je stuurt de managers van de verschillende teams binnen het Haags Gemeentearchief aan. Je doet dat met een coachende stijl. De managers sturen de teams Archieven & Collecties, Publieksrelaties & Dienstverlening, Archiefassistentie & Conservering aan. Je stuurt zelf rechtstreeks het team Toezicht & Kaderstelling aan;
Je neemt deel aan het Strategisch Informatie Overleg van de Gemeente Den Haag. Je realiseert je daarbij dat de informatie van nu, het archief van morgen is;
Je begeleidt het Haags Gemeentearchief in het verder ontwikkelen naar een eigentijdse organisatie met moderne, veelal digitale technieken.
Wat bieden wij?
Een leuke, maar complexe functie waar je de schakel bent tussen de actuele samenleving, historische informatie en moderne dienstverlening. Een archief dat volop in beweging is en waar veel speelt zowel in- als extern. Een mooie kans dus voor jou als persoon om hierin een voortrekkersrol te pakken.
Ook kun je rekenen op:
een 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €6.316,- en maximaal €8.779,- bruto per maand (schaal 15), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling, waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering; en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden.
Wat vragen wij?
Als boegbeeld van ons archief heb jij een heldere visie en leiderschapscapaciteiten, die zich hebben bewezen bij het aansturen van teams in complexe organisaties. Jouw strategisch denkvermogen en proactieve houding ten aanzien van vernieuwing en digitalisering maken jou de ideale kandidaat. Ervaring met (digitaal) informatiemanagement neem je uiteraard mee, net als jouw affiniteit met geschiedenis en cultureel erfgoed. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en een grondige kennis van wet- en regelgeving omtrent informatie- en archiefbeheer. Als bruggenbouwer en teamspeler schep jij structuur, stel je kaders en breng je focus aan. Jij bent zichtbaar, toegankelijk en positief ingesteld. Je kunt snel schakelen om adequaat te reageren op veranderingen.
Daarnaast heb je:
Aantoonbaar academisch werk- en denkniveau;
Diploma Hoger Archiefambtenaar/ Archivistiek A (of bereidheid om diploma te behalen);
Ervaring met het aansturen van veranderingsprocessen;
Affiniteit met de bedrijfsvoering van een gemeentelijk archief;
Een uitstekend gevoel voor ambtelijk/bestuurlijke verhoudingen en processen;
Competenties: Visie, Leidinggeven, Resultaatgerichtheid, Netwerken, Omgevingsbewustzijn
Wie zijn wij?
Het Haags Gemeentearchief (HGA) beheert archieven, kranten, kaarten, tekeningen, affiches, boeken, films en foto’s van en over Den Haag. Ook beheert het HGA de archieven en collecties van de gemeente Leidschendam-Voorburg en van het voormalig Nederlands Muziekinstituut. Het team van het Haags Gemeentearchief bestaat uit ruim 50 professionals, die dagelijks werken aan het acquireren, beschrijven, inventariseren, digitaliseren, beschikbaar- & tentoonstellen en conserveren van de collecties en archieven in ons beheer.
Meer weten?
Voor meer informatie over deze functie of de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met Sam Hermans, directeur bibliotheek en archief, op telefoonnummer 06-12389224. De gemeente Den Haag wil een werkgever zijn waar het prettig werken is. Waar het veilig is en waar ruimte is om vrijmoedig te spreken. Waar er ruimte is voor verschillende mensen, meningen en perspectieven. Den Haag, onze mooie stad achter de duinen, heeft medewerkers nodig die zich willen inzetten voor het welzijn en de leefbaarheid van al onze burgers. Wees welkom om te solliciteren als jij je daarvoor wilt inzetten. Zo zijn we Samen Haags.
Overige informatie
De 1e gesprekken worden gepland op 6 maart 2024. De vervolggesprekken staan gepland voor 11 maart 2024. Het opvragen van referenties en een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure. Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.
Wij werken zonder tussenkomst of hulp van werving- en selectiebureaus. Indien wij daar toch gebruik van maken, werken wij met vaste leveranciers.