Hi Allemaal,
In Rhenen gaan we binnenkort van start met een vernietigingsslag in een van de vakapplicaties. Nu wordt de data in die applicatie nog gebruikt als voeding voor een dashboard op basis waarvan beleidskeuzes kunnen worden gemaakt. Wanneer de data vernietigd is, kan dat niet meer. Nu vraagt de afdeling zich af of we de gegevens eventueel kunnen schonen van persoonsherleidbare gegevens, en dan de geaggregeerde gegevens als bron voor de dashboarding langer kunnen behouden. Ons Regionaal Archief lijkt hier welwillend tegenover te staan, maar vraag naar een nieuwe bewaartermijn. Is er een gemeente met ervaring op dit onderwerp? Of iemand die een idee heeft over de potentiële bewaartermijn waar dit onder zou kunnen vallen? We richten ons nu op meer dan vijf en minder dan vijftien jaar als termijn, maar dat is vanaf afsluiting proces, en eventueel zouden we het sourcen van het dashboard op de data als ander proces kunnen zien, en dan kan je misschien toch toe met een kortere termijn, omdat je pas later begint met rekenen?
Reacties
hoi Willem, je zou het kunnen laten vallen onder hulpadministratie: V5
Bij mijn vorige gemeentelijke werkgever hebben we dit punt ook geanalyseerd en vastgelegd in het beleid voor dashboarding. Ik heb op dit platform dacht ik ook al deze vraag toen gesteld (moet wel 3 jaar geleden zijn denk ik), maar kan het even niet terugvinden.
Hi Nadia,
Dankjewel! Dat helpt al denk ik. Ik denk dat je vorige keer op BREED hebt gevraagd, daar had ik ook al wat gevonden ;) Verantwoording en/of archivering dashboardinformatie - BREED - over de grenzen van informatie
hey top, ja dan was het daar :D