Goedemiddag, wij zijn bezig met het digitaliseren/automatiseren van wat processen die nu handmatig verlopen.
Één van de voorbeelden is het formulier blootstelling gevaarlijke stoffen. Dit formulier wordt nu geprint, met de hand ingevuld en vervolgens ingescand.
We hebben Smart Documents in huis, echter hebben we ook vrijwilligers die hier niet bij kunnen.
Ik begreep dat Veiligheidsregio Drenthe werkt met een QR code. Zijn er meer organisaties die hier een proces voor hebben ingericht, ook voor vrijwilligers?
Wat gebruiken jullie om het formulier te maken - gaat dit bij jullie digitaal? En hoe komt het op de juiste plek weer in de juiste systemen terecht? Hoe gaan jullie om met vrijwilligers/ hoe maken jullie het voor ook deze gebruikersgroep makkelijk om het formulier (liefste digitaal) in te vullen/ op de juiste plek op te laten slaan?
Reacties
Sinds ruim jaar bestaat binnen de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed een "Werkgroep Gevaarlijke stoffen in collecties":
https://kennis.cultureelerfgoed.nl/index.php/Gevaarlijke_stoffen_in_collecties
Misschien een idee om één of meer van de deelnemers eens hierover te benaderen?
Aangepast op 3 juni
Hoi Stephanie, gaat het jou specifiek om dat formulier of om een vergelijkbare werkwijze (technische oplossing)?
@nadiafavieslaar specifiek om de werkwijze voor de organisatie. Hoe komen de medewerkers bij het formulier, hoe zorgen jullie dat dit goed gearchiveerd wordt?
@stephaniesimons dank voor de toelichting. Dan ga ik eens rondvragen!