Veiligstellen aantekeningen
Binnen mijn organisatie, de Autoriteit Consument en Markt, wordt de discussie gevoerd of aantekeningen...
Hallo allen,
Als adviseur digitale archivering bij het Noord-Hollands Archief is mij gevraagd of er binnen gemeenten praktische info is over eisen en wensen m.b.t. archief bij de aanbesteding van een informatiesysteem.
Mijn vraag is daarom: heeft iemand van jullie concrete voorbeelden waarbij binnen een gemeente a.d.h.v. bijvoorbeeld de GIBIT een checklist met archiefeisen is opgesteld richting de leverancier?
Zo ja, dan hoor ik het graag! Eventuele voorbeelden mogen ook naar mijn mailadres worden gestuurd, nick.smit@noord-hollandsarchief.nl. Bij voorbaat dank.
Groet, Nick
Reacties
Hoi Nick,
In de map 'Hulpmiddelen voor overheden' onder het tabje 'Bestanden' staat het document 'generieke aanbestedingseisen informatiebeheer Gemeente Amsterdam'. Er stond nog een oude versie uit 2017, die heb ik net vervangen door een nieuwere versie.
We gebruiken dit als houvast in aanvulling op GIBIT, maar elke aanbesteding is weer anders en we bekijken per geval welke eisen relevant zijn, wat er wellicht nog ontbreekt en welke formulering het best past.
Er komt binnenkort weer een nieuwe versie, een collega van me is het aan het updaten.
Op dit moment staat er alleen een dergelijk bestand van de Gemeente Amsterdam hier op KIA, dus ik roep iedereen op om instrumenten uit andere organisaties ook te uploaden!
Groet,
Rens
Ik heb ons programma van eisen voor de aanbesteding in 2017 per mail toegestuurd.
Hiljo, Rens, en de rest die mij via de mail van bestanden hebben voorzien: hartelijk dank voor de snelle reacties met nuttige documentatie! Hier hebben ik en betreffende gemeente zeker wat aan!
Naast de aanbesteding zelf is GIBIT van belang:
http://www.breednetwerk.nl/profiles/blogs/gemeentelijke-inkoopvoorwaarden-bij-it-gibit-vastgesteld