Een nieuwe klus...een nieuwe Kafka

  • aug 2008
  • Verwijderde gebruiker
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 2
  • 38
Verwijderde gebruiker
KIA Community

Tja, dat glipt er dan zo even weer uit, als je ergens (bewust stadsdeel) al 4 dagen rondloopt en maar 1/2 dag efficiënt hebt gewerkt.De interne informatievoorziening is toch alles behalve denderend.Ik bel de Helpdesk: "Ja, ik zit hier met een oude PC die het niet trekt en erg langzaam is. Nee, ik hoor bij de club die het digitaliseringstraject doet. Dus ik heb écht een snellere PC nodig want anders crasht Verseon voortdurend. Waar ik zit? Nou, op de HH, kamer 123. PC nummer: P 01578. Mijn interne nummer is 4765. Ja, bedankt."5 minuten later een mail van ICT:"Ik begrijp dat je een snellere PC nodig hebt, maar waar zit je eigenlijk?"Ik mail terug:"Communicatie is een kunst! Ik zit op de HH etc, etc."Zit een paar dagen op het andere project, kom terug. Weer hetzelfde gedonder.Ik bel de helpdesk.Wordt teruggebeld door de leidinggevende van de postkamer (andere lokatie): "Ik begrijp dat ze de PC's van jullie hebben vervangen..." (ik kijk op de stikker: P 01578)."Sorry, maar ik denk van niet, ik heb nog steeds dezelfde PC."" Maar je zit toch op de oude kamer van huppeldepup?""Nou, ik zit op 123""Ja, dat is de oude kamer van huppeldepup, ik snap er niets van. Nou, ga maar naar de dichte deur van Systeembeheer, ik waarschuw Jaap wel dat je eraan komt."Ik klop aan bij de (dichte) deur van Systeembeheer ("stoor ons niet! Alle vragen graag via de Helpdesk").Jaap doet open: "Oh, ben jij dat van die PC's? Moet je me toch even laten zien waar jullie zitten want ik heb de PC's vrijdag vervangen".Ik neem Jaap mee. Op ons deurbordje staat: Kamer 123, A.huppeldepup."OH, zitten jullie hier? Nee, de oude kamer van huppeldepup is namelijk hier..." neemt me mee naar de kamer ernaast, 2 x de hoek om:"Hier staan de nieuwe PC's!"OK. PC's verhuist, weer 1/2 dag kwijt en nu doet mijn registratiescherm het niet meer in Verseon (grijs vlak i.p.v. brondocument) en niemand, niemand weet wat het is. Niet de systeembeheerder, niet de applicatiebeheerder en niet mijn wonderbaarlijke Wizzard of Oz (combinatie van Applicatiebeheerder/ICT'er en DIV'er) uit Barneveld die zo aardig was telefonische bijstand te verlenen.Ook lachen (wel leuk): staan de systeembeheerder van hiero en de Wizzard dwars door Nederland heen met elkaar te overleggen over mijn probleempje hiero!Het ergste is nog, dat ze bij het stadsdeel mij ervan verdenken dat het mijn schuld is.Ik ben toch geen ambtenaar!!Oh, laat me nou alsjeblieft maandag gewoon laten kunnen werken....Is er een beschermheilige voor de DIV? Ik hou me aanbevolen, ben ook bereid om een (virtueel) kaarsje op te steken...

Reacties

2 reacties, meest recent: 11 augustus 2008

Trefwoorden