Best practice: notarisarchief snel toegankelijk via repertoria
Tijdens de KVAN-dagen voerde ik een tafelgesprek over slimme ideeën voor het versneld toegankelijk ma...
Onder deze titel heb ik op m'n blog een stukkie gezet over de vernieuwde website van het BHIC, die vannacht online is gegaan.Veel meer 2.0 dan de vorige, want inmiddels voorzien van reactiemogelijkheden op veel meer plekken, eenvoudiger verhalen en foto's insturen, zelf samen te stellen rss feeds enzovoort.Natuurlijk zijn we alweer aan het nadenken over de volgende site! Reacties? Tips? Commentaar? Kritiek? Complimenten? Iets anders? Graag!Nog een reden voor een feestje: gisteren bereikte deze community de grens van 40 leden! Bij 50 geef ik een virtueel rondje!! :-)
Reacties
De homepage ziet er goed uit en de navigatie is soepel. Nog een chatfunctie toevoegen en klaar ben je :-)
Hoi Edwin, bedankt voor je reactie. Binnen mijn Zuidland-project hebben de inlichtingenmedewerkers al veel geoefend met chat. Inmiddels gebuiken we het als collega's onderling al en heeft iedereen in de gaten dat je via chat anders moet communiceren dan via telefoon of e-mail. Een van de doelen in het vervolg van mijn project is om een chatfunctie in de website te integreren, op de een of andere manier. Zelf zou ik dat het liefste vanaf iedere pagina hebben en dan als soort popup, omdat iemand vanaf ieder punt een vraag kan hebben en je vervolgens ook nog verder wilt kunnen bladeren door de site. En ik hoop dan ook gemak te hebben van de ervaringen die vele bieb'ers inmiddels hebben opgedaan met Al@din en zo. Ongetwijfeld hoor je er nog meer van tegen die tijd. We bewegen misschien niet snel als archiefmensen, maar we bewegen wél! :-) (En 'klaar' zijn we nooit hè!)