Zijn er meer mensen bezig met de selectielijsten in Suite? Centric maakt vernietiging in Suite binnenkort mogelijk. In onze organisatie is er (nog) geen volledige koppeling tussen Suite en ons DMS en we zijn nu bezig om de werkprocessen in Suite te koppelen aan de objectnummers (van de i-navigator). Als beginnend informatiespecialist ben ik benieuwd hoe andere organisaties dit aanpakken!
Reacties
Fijn dat we niet de enige gemeente zijn met deze uitdaging. Centric ondersteunt met een handig dienstenpakket voor de selectieregels. Bij het inrichten van de werkprocessen waren Centric, Functioneel Beheer en Informatiebeheer actief betrokken. Samenwerking verliep soepel en efficiënt. Het is echt de moeite waard om dit samen met hen op te pakken. Als je meer info wilt, laat het me dan weten!
Rick, mag ik vragen hoe lang je hiermee bezig bent geweest?
De sessie met Centric duurde twee blokken van drie uur. Waarvan het tweede blok binnen 1 uur was afgerond. Voor één persoon zou dit binnen twee dagen zeker moeten lukken. Omdat de selectielijsten voor veel gemeenten gelijk zijn, kon een aanzienlijk deel al worden ingevuld.
Dank voor je antwoord, aanvullende vraag: hoeveel processen hebben jullie in jullie Suites? Wij een paar 100 en ik zie niet hoe we dat zo snel kunnen doorwerken.
De werkzaamheden zijn verdeeld over ongeveer twee weken, waarbij we met twee personen hebben gewerkt binnen informatiebeheer. Het is mogelijk om dit alleen te doen, maar dat is misschien minder praktisch. Wat wellicht nog wel handig is om te weten: er wordt gewerkt met een 'vangnet' voor de jaren 2017 en 1996.
Ook wij gaan aan deze klus beginnen. Ik ben wel benieuwd wat je bedoeld met vangnet en hoe dit eruit ziet
Helaas, een beetje mosterd na de maaltijd voor ons. De Suite4Sociaaldomein is vorig jaar uitgezet voor gebruik, we zijn bezig om het restant naar het E-depot uit te plaatsen en van daaruit jaarlijks te vernietigen.
Aangepast op 16 juli
Dank voor jullie reacties! Goed om te weten dat Centric die dienst aanbiedt en dat dit goed bevallen is. Onze functioneel beheerder is zelf bezig geweest met de selectielijsten en sprak inderdaad ook over vangnetresultaten.
Wij zijn zelf geen gemeente, maar een GR voor de participatiewet, dus we hebben niet alles van een gemeente, maar er staan wel jaren en jaren aan dossiers in, dus hoogste tijd dat dit aangepakt gaat worden :)
Als iemand nog tips of ervaringen heeft, dan lees ik dat heel graag!