Heb jij een hart voor publieke dienstverlening en draai jij je hand niet om voor routinematig werk? Vind je het leuk om zowel gestructureerd te werken als uitzonderingen op de regel te moeten uitpluizen en verbeteringen te helpen doorvoeren? Het RHCe is op zoek naar tijdelijke versterking in het beschikbaar stellen van bouwdossiers.
Fulltime (32 tot 36 uur per week)
Tijdelijk
Wat ga je doen?
Jouw hoofdtaak is het beschikbaar stellen van informatie en (gedigitaliseerde) documenten uit bouwdossiers[1].
- Je scant en verzendt informatie uit bouwdossiers op verzoek van burgers en gemeenten.
- Je beantwoordt informatieverzoeken op de studiezaal, telefonisch en per e-mail.
- Je draagt actief bij aan de verbetering van de (digitale) dienstverlening bouwdossiers en het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke (zoek)informatie voor klanten.
- Je verricht werkzaamheden aan de collectie in het verbeteren van de toegankelijkheid van analoge collecties bouwdossiers.
- Je zorgt voor een goede administratie en levert input voor (management)rapportages.
- Je draait zo nodig mee in de dienstverlening op de studiezaal waarbij je een eerste aanspreekpunt voor bezoekers bent. Je haalt daarbij archiefdocumenten uit het depot, houdt toezicht op het gebruik ervan en plaatst ze terug.
- Je overlegt pro-actief met collega’s en springt bij waar nodig.
Wat verwachten wij van jou?
- Je hebt enige relevante ervaring, bijvoorbeeld in de publieke dienstverlening bij een gemeente.
- Je bent klant-, kwaliteits- en resultaatgericht. Je werkt gestructureerd, zelfstandig en snel.
- Je bent goed in mondelinge en schriftelijke communicatie.
- Je hebt enige ervaring met zoeken in archieven, bijvoorbeeld in collectiebeheerssystemen en in een digitale omgeving/E-depot.
- Een opleiding Archiefassistent of Archivistiek is een pre.
Wat is het RHCe?
Als onderdeel van de Metropoolregio Eindhoven (MRE) richten wij ons op het verleden, heden en de toekomst van de Brainport-regio. Elke inwoner van Nederland heeft het recht om gratis en zonder drempels informatie van en over de overheid en daarmee een belangrijk deel van onze geschiedenis in te zien. Het Regionaal Historisch Centrum Eindhoven (RHCe) stelt overheidsarchieven van 20 jaar en ouder als een integraal archiefcollectie van Zuidoost-Brabant[2] aan iedereen ter beschikking. Wij doen ons werk pas goed als deze archieven op een eigentijdse manier toegankelijk zijn en blijven. Daarom vinden we het belangrijk dat we de juiste expertise in huis hebben om onze gemeentelijke partners en het brede publiek goed van dienst te kunnen zijn. We zoeken kandidaten vanuit hun ervaring een bijdrage kunnen leveren aan een daarin ontwikkelende organisatie.
Dit bieden wij jou
Je komt te werken in een kleine organisatie waarbij integraal werken belangrijk is. Dat wil zeggen dat er zowel projectmatig als in diverse taakgebieden wordt samengewerkt. Jouw leidinggevende is de archivaris/directeur en je planning wordt aangestuurd vanuit een coördinator op jouw taakgebied.
Geboden wordt een fulltime aanstelling via een payrollconstructie voor een half jaar. Ook een detacheringsovereenkomst via je huidige werkgever behoort tot de mogelijkheden. We bieden een salaris dat afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring maximaal € 3661 bruto per maand bedraagt (Cao SGO).
Wanneer kun je beginnen?
Denk jij dat je in dit profiel past? Kun je direct starten en ben je minimaal 32-36 uur beschikbaar? Dan maken we graag kennis. Stuur dan je motivatie en CV uiterlijk 29 juni naar vacature@metropoolregioeindhoven.nl of vraag naar Julia Romijn-Wixley voor meer informatie via 040 259 45 75. De vacature wordt gelijktijdig zowel in- als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid van de kandidaten geniet de interne kandidaat de voorkeur. De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week 27 en 28.
[1] Een bouwdossier is een dossier met documentatie van de bouw of verbouw van één of meerdere panden. Denk hierbij aan de vergunningsaanvraag, bouwtekeningen, constructieberekeningen, vergunningverlening en andere correspondentie.
[2] Het RHCe is de archieforganisatie van de gemeenten Asten, Bergeijk, Best, Bladel, Cranendonck, Deurne, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Heeze-Leende, Helmond, Laarbeek, Nuenen, Oirschot, Reusel-de Mierden, Son en Breugel, Someren, Valkenswaard, Veldhoven en Waalre en veertien gemeenschappelijke regelingen die werkzaam zijn in Zuidoost-Brabant. Behalve overheidsarchieven vind je in onze depots archieven van families, bedrijven, scholen, kerken, sportverenigingen, culturele en maatschappelijke organisaties. In totaal gaat het om zo’n 13 kilometer aan archieven. Dit zijn niet alleen duizenden archiefdozen maar ook afbeeldingen en kaarten, boeken, bouwdossiers en ruim 19 TB aan informatie (vooralsnog bouwvergunningen) in het E-depot. Al deze archieven moeten voor altijd bewaard én op een eigentijdse wijze toegankelijk blijven.