Samenvatting
Wil jij de dienstverlening verbeteren van je overheids- of archiefinstelling? Dan is een gebruikersonderzoek een onmisbaar hulpmiddel.
In deze inspiratiesessie leer je:
Waarom je een gebruikersonderzoek zou doen
Welke soorten gebruikersonderzoek er zijn
Welk soort gebruikersonderzoek je waarvoor kunt inzetten
Hoe je de resultaten van een onderzoek om kunt zetten in actie
Ervaringsdeskundigen delen hun kennis en praktische tips aan de hand van presentaties. Ook gaan ze met elkaar het gesprek aan: wat maakt nou écht het verschil voor je dienstverlening? Vervolgens kun je via de chat vragen stellen aan de panelleden. Dat is je kans om de diepte in te gaan over alle details uit de presentaties. Zit je nu al met een vraag of een idee over hoe je je onderzoek aanpakt? Ook die kun je stellen. Het panel bestaat uit:
Marjoleine Houben (Stadsarchief Rotterdam)
Alexander Roos (Het Utrechts Archief)
Christian van der Ven (Brabants Historisch Informatie Centrum; namens de Kwaliteitsmonitor)
Jeroen Spetter (Onderzoeksbureau Ruigrok)
Rachel Westerveld van het Gelders Archief leidt het gesprek. Na de sessie zit je vol inspiratie om zelf aan de slag te gaan met het onderzoeken van de gebruiker van je organisatie.
Dit evenement is georganiseerd als onderdeel van Thematiendaagse De gebruiker centraal. Ga voor alle sessies naar de overzichtspagina.