Vragenuur Internetconsultatie Archiefbesluit en Archiefregeling

10:00 - 11:00Locatiehttps://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YzljZGIwNjMtZmRhNi00NjA4LWJiMmQtYWUyMDE4NWQyOTdh%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%226ef029ab-3fd7-4d98-9b0e-d1f5fedea6d1%22%2c%22Oid%22%3a%22d46c495c-86ef-4b48-aeb6-ba3f5816171f%22%7dCategorieBijeenkomst
  • 93
  • 9
  • Jeroen Jonkers
KIA Community
  • Enrico Koenen
  • Rehanna Nurmohamed
  • Saskia Giesbers
  • Riemer Janssen
  • Hedwig Bulthuis
  • Jaap Huib van der Knaap
  • Jacqueline Schuurman Hess
  • Julia Emmen-Verstappen
  • Eva van den Hurk - van 't Klooster
  • Mieke Geugies
  • Heleen Wink
  • Hendrika Gaasendam-Hoekema
  • Roy Hage

De Archiefwet wordt aangepast. Dit gebeurt in fases. Het betrekken van burgers en organisaties is één van de stappen. Op 8 december is de Ministerraad akkoord gegaan met het starten van de internetconsultatie voor het Archiefbesluit en de Archiefregeling. Via internetconsultatie kan iedereen zijn of haar ideeën over het Archiefbesluit en de Archiefregeling kenbaar maken. De teksten van het besluit en de regeling zijn gepubliceerd en hier te raadplegen:

 

De consultatie start op 15 december en sluit op vrijdag 9 februari. De consultatieperiode duurt acht weken. Dat is langer dan de standaardperiode. Hiervoor is gekozen, omdat de consultatie deels plaatsvindt in de kerstperiode. Op 16 januari is hiervoor speciaal een vragenuur. Het vragenuur vindt plaats op 16 januari van 10.00 tot 11.00 uur, via MS Teams. Aanmelden vooraf is niet nodig. U kunt deelnemen via de link: Klik hier om deel te nemen aan de vergadering

 

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem contact op met het projectteam via archiefwet@minocw.nl.

Trefwoorden