Strategisch Adviseur Informatie- en Recordmanagement
Samenvatting: De onmisbare schakel in het beheersbaar en duurzaam toegankelijk hebben en houden van informatie.
Omgevingsdienst Rivierenland is op zoek naar een Adviseur Informatiebeheer.
Jij bent onze adviseur informatiebeheer en een echte specialist. Je vindt het fijn dat je de vrijheid krijgt om zelf invulling te geven aan die functie. Het ene moment denk je met collega’s mee over hoe zij hun informatie het beste kunnen opslaan. Het andere moment maak je een werkinstructie of duik je in de nieuwe wetgeving. Zo draag jij samen met je collega’s bij aan een fijne, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland.
Je belangrijkste werkzaamheden
Jij bent hét aanspreekpunt voor collega’s met vragen en opmerkingen over het informatiebeheer binnen ODR. Je hebt een proactieve houding en geeft je collega’s gevraagd en ongevraagd advies over hoe ze informatie het beste kunnen opslaan en registreren in de verschillende applicaties en op de netwerkschijf.
Zie je tijdens een kwaliteitscontrole mogelijke verbeteringen in werkwijzen of procedures? Dan ga jij als verbinder meteen in gesprek met collega’s van verschillende teams om tot een gezamenlijk gedragen verbetervoorstel te komen. Want jij voelt jezelf verantwoordelijk voor kwalitatief goed informatiebeheer en hebt oog voor ieders belangen. Maar ook voor actuele trends en ontwikkelingen én de vereisten die vanuit archiefwet- en regelgeving aan ons informatiebeheer worden gesteld. In dat kader beheer je dan ook het document structuurplan (DSP), handboek vervanging, selectielijst, pre-depot en de mappenstructuur op de netwerkschijf.
Zo ziet jouw dag op kantoor eruit
Je werkdag start op het kantoor in Tiel. Je installeert jezelf achter één van de flexplekken en praat nog even na met informatiemanager Susanne over een overleg van gisteren. Dat overleg was van de regiegroep informatiebeheer, die periodiek bij elkaar komt. Fijn om van je directe collega’s - waaronder applicatiebeheerder Marilein - te weten waar ze mee bezig zijn. Je werkt namelijk vaak samen aan dezelfde zaken. Een outlook-notificatie popt op; over 5 minuten heb je een overleg met vergunningverlener Hendrik over het gebruik van documenttypes in het kader van de Omgevingswet. Vanuit het team kwamen een aantal vragen hierover, dus ben jij aan de slag gegaan met het opstellen van een instructie die je nog even kort wilt toelichten. Daarna publiceer je de instructie op het intranet, want de instructie is ook bruikbaar voor andere teams. Rond het middaguur ga je samen lunchen met collega’s in de gezellige kantine van ODR. In de middag heb je verschillende gesprekken gepland staan met collega’s over het archiveren van e-mails. Zo ook met een van de adjunct-directeuren Marcel. Hij wil graag weten waar hij op moet letten bij het opslaan en verwijderen van e-mailberichten in Outlook. Omdat jij hier nog niet alles van af weet, heb je vorige week de Handreiking e-mailarchivering van het Nationaal Archief eens goed doorgenomen en vertaald naar toepasbaar beleid voor de ODR.
Waar je komt werken
De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Jouw team
Binnen het team bedrijfsvoering werk je samen met enthousiaste en behulpzame collega’s, waardoor jij jezelf snel thuis zult voelen. Je krijgt veel vrijheid in hoe je je werk doet. Er is veel variatie in de werkzaamheden van jouw teamgenoten. Maar dat maakt het juist leuk. Je kunt rekenen op een goede en gezellige werksfeer met een glimlach.
Wat we je bieden
Je krijgt veel vrijheid en goede voorzieningen. We wisselen thuis werken en op kantoor werken af. Je krijgt volop ruimte voor ontwikkeling en groei. Dat kan binnen je eigen vakgebied en team zijn, maar ook daarbuiten. De werksfeer is gezellig, informeel, open en veilig. Je collega’s zeggen dat ODR als een warm bad voelt. Er worden ook regelmatig leuke activiteiten georganiseerd buiten het werk om.
Je ontvangt een salaris tussen de € 3.090,00 en € 4.671,00 bruto per maand op basis van 36 uur per week (functieschaal 10 van de Cao SGO).
Je krijgt een Individueel KeuzeBudget (IKB): 17,05% van je brutosalaris, dat je per maand opbouwt en zelf kunt inzetten, bijvoorbeeld voor extra verlof of extra salaris.
Je krijgt een uitstekende pensioenvoorziening, reiskostenvergoeding, je hebt flexibele werktijden en je krijgt een laptop en telefoon die je ook privé mag gebruiken.
Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen.
Je kunt bij ons parkeren voor de deur! Geen parkeerkosten en niet zoeken naar een plekje.
Wat jij in huis hebt
Je vindt het fijn om zelfstandig aan de slag te gaan en initiatieven te nemen. Als collega’s je benaderen met vraagstukken, dan vind je het een uitdaging om een passende oplossing te vinden. Je denkt actief mee. Als er ontwikkelingen zijn in je vakgebied of er nieuwe wetgeving komt, vertaal jij deze naar jouw werk.
Daarnaast heb je:
een relevante hbo- of wo-opleiding;
kennis van archief wet- en regelgeving;
werkervaring op het gebied van digitaal zaakgericht werken en archiveren, bij voorkeur ook met een kwaliteitszorgsysteem;
gevoel voor politieke, bestuurlijke verhoudingen;
inzicht in de bedrijfs-en werkprocessen van een omgevingsdienst is een pré.
Solliciteren!
Ben je enthousiast over deze functie? Stuur je sollicitatie naar: sollicitaties.056035@werkeningelderland.nl. Doe dat vóór 5 april 2023. Twijfel je nog, omdat je niet aan alle eisen voldoet? Ook dan horen wij graag van je.
Heb je nog vragen over de functie? Neem dan contact op met Martin Groeneveld, Directeur Milieu, via m.groeneveld@odrivierenland.nl of bel 06-25456980.
Heb je nog vragen over de procedure? Stuur een e-mail naar onze collega’s van team P&O via hrm@odrivierenland.nl