Hoe ga ik archiveren 2.0?
Deze blog is ook te vinden op Ambtenaar 2.0.Archief 2.0 was het thema van vandaag: vanmorgen vond de O...
Wil jij als senior adviseur informatiehuishouding werken in een Rijksprogramma? Lees dan verder!
Functie-omschrijving
Vind jij actieve openbaarmaking van informatie aan de basis staan voor een transparante overheid? En ben jij thuis in het borgen van een geoliede informatiehuishouding binnen een overheidsorganisatie? Dan zit je bij ons in Den Haag helemaal op je plek als senior adviseur bij het Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding. In jouw rol als senior adviseur denk jij mee over de ontwikkeling van producten en diensten op het gebied van informatiehuishouding, bijvoorbeeld rond social media of het vakmanschap van de informatieprofessional. Jij weet hoe je de verbinding legt tussen de vraag naar producten en diensten van afnemers én een passend aanbod. Jij gaat bij ons aan de slag binnen het Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding. Daarbij lever je concrete resultaten op voor de projecten in de pijlers van het programma. Als adviseur maak je deel uit van een van de projectteams. Per team worden afspraken gemaakt wie welke deelresultaten gaat opleveren. Zelfstandig kun jij producten en diensten opleveren rond de genoemde onderwerpen. Concreet kun je dan denken aan het begeleiden van workshops om klantbehoeften op te halen, en het vertalen van behoeften naar eisen en wensen naar IT- en IM-oplossingen. Ook kun je input leveren voor een aanbesteding of een pilot, handreikingen voor de implementatie van processen schrijven of producten voor communicatiedoeleinden leveren. Als senior adviseur ontwikkel en formuleer je deze producten en diensten voor de gehele Rijksoverheid op basis van geldende wet- en regelgeving. Je bent dan ook een deskundige gesprekspartner op strategisch niveau op het gebied van archivering en document- en informatiehuishouding. En om dat te kunnen zijn neem je deel aan de overheidsbrede overleggen en onderhoud je relevante contacten en netwerken. Kortom: we zoeken jou als een hands-onmentaliteit je basishouding is, je inhoudelijk een gedegen basis in de informatiehuishouding hebt en direct inzetbaar bent.
Functie-eisen
• Je hebt een wo-diploma in een relevante richting, liefst aangevuld met kennis van informatiemanagement.
• Je hebt minimaal vijf jaar werkervaring binnen de Rijksoverheid, ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke context, en ervaring met het opleveren van resultaten binnen deze context.
• Je hebt minimaal drie jaar aantoonbare ervaring op het gebied van documentaire informatievoorziening/informatiehuishouding, ervaring met open overheid / actieve openbaarmaking, Wob-processen / digitale ondersteuning van processen, en het aanleggen van bronverzamelingen en het ontsluiten daarvan.
• Je bent een verbinder met ervaring in verandermanagement.
• Je hebt aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op het gebied van informatiehuishouding. • Je hebt het liefst ervaring met kort-cyclisch werken binnen een programma.
Arbeids¬voorwaarden
Salaris¬niveau schaal 12
Maand¬salaris Min €3.815 – Max. €5.671 (bruto)
Dienst¬verband Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (tot max eind 2023)
Contract¬duur Uiterlijk tot eind 2023
Minimaal aantal uren per week 32
Maximaal aantal uren per week 36
Solliciteren voor 13 november
Bekijk ook de website van het Rijksprogramma Duurzaam Digitale Informatiehuishouding www.informatiehuishouding.nl
De vacature is ook geplaatst op www.werkenvoornederland.nl. Via deze site kun je eenvoudig je cv en motivatiebrief toesturen.
Voor meer informatie over deze vacature:
Jacqueline Rutjens, Programmadirecteur RDDI 06-48137690
Marcel Bouwsma, Coordinator pijler 1/plv directeur 06-52519130