Gemeente Dronten zoekt een Allround Medewerker Digitaal Archief- en Informatiebeheer
Samenvatting: We zijn op zoek naar een deskundige medewerker om ons team te versterken en een bijdrage te leveren aan het beheren van onze digitale archieven.
We zijn op zoek naar iemand die wil bijdragen aan goed informatiebeheer bij de overheid door als projectleider te zorgen voor aanpassing van de Archiefregeling aan de digitale ontwikkelingen.
In de Archiefregeling komen nadere eisen aan de wijze waarop overheidsorganisaties en archiefdiensten digitale documenten (in allerlei verschijningsvormen, dus ook bijvoorbeeld e-mail en databases) duurzaam toegankelijk maken en houden. Voor de Archiefregeling kan mede geput worden uit bestaande bronnen, zoals de algemene record management norm NEN-ISO 15489-1:2016, de DUTO-eisen van het Nationaal Archief, en de Wegwijzer duurzaamheid van het Netwerk Digitaal Erfgoed, die is gebaseerd op internationale certificeringsinstrumenten. Een ontwerp van de regeling moet eind 2021 klaar zijn, zodat hierover een open internetconsultatie kan starten.
Als projectleider werkt je nauw samen met deskundigen van OCW, BZK, het Nationaal Archief, de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed, VNG, IPO en UvW en de branche- en beroepsvereniging KVAN/BRAIN. Als projectleider zal je onder meer:
verder invulling geven aan de organisatie en planning (plan van aanpak);
deskundigen rondom het thema duurzame toegankelijk bijeen brengen;
verantwoordelijk zijn voor de inhoudelijke en procesmatige aansturing van de werkzaamheden;
intern en extern overleg voorzitten;
zorgen voor afstemming met betrokken partijen (naast de hierboven genoemde is dat bijvoorbeeld ook Forum Standaardisatie).
samen met de teamleden en juristen schrijven aan de Archiefregeling;
adviesnota’s aan de ambtelijke leiding en de Minister opstellen;
draagvlak creëren, door o.a. presentaties en bijdragen aan het Kennisnetwerk Informatie en Archief.
Lees meer over de vacature en sollicitatieprocedure en solliciteer voor 16 september.