Informatiebeheerder gemeente Utrecht
Samenvatting: In de gemeente Utrecht zijn we op zoek naar 9 informatiebeheerders voor een periode van drie jaar.
Omdat de huidige medewerker per 1 mei aangesteld is als gemeentearchivaris, zoeken wij een nieuwe senior medewerker archieven en collecties.
Waarom je zou moeten solliciteren
Als senior medewerker archieven en collecties ben jij onder andere verantwoordelijk voor de digitalisering van de collecties, de opname van digitale archieven in het e-depot en het functioneel beheer van het archiefcollectiebeheersysteem. Verder werk je aan de ontsluiting en beschikbaarstelling van de fysieke en digitale archieven. Zaanstad vindt het belangrijk dat het Gemeentearchief toegankelijk is voor haar inwoners, maar ook actief naar buiten treedt.Daarnaast:
Adviseer je over de voorwaarden waarop een archief overgedragen of uitgeplaatst wordt en verzorg je de afwikkeling van de overdracht respectievelijk uitplaatsing;
Vertegenwoordig je het gemeentearchief in de werkgroep MAIS-(M)DWS;
Coördineer je vrijwilligers die vanuit huis gedigitaliseerde archieven nader ontsluiten;
Verricht je contentbeheer van de website;
Heb je gemiddeld een dagdeel in de week studiezaaldienst en chatdienst.
Jij hebt kennis van digitaal beheer en digitale beschikbaarstelling, hebt aantoonbare ervaring met het leiden van digitaliseringsprojecten en met functioneel beheer van een collectie managementsysteem (inclusief e-depot). Verder heb jij een visie op de behoeften van digitale archiefgebruikers en kennis van de digitale mogelijkheden in het vakgebied.
Meer weten? Lees alles over de vacature en ons aanbod op
https://werkenbij.zaanstad.nl/vacature/96461-senior-medewerker-archieven-en-collecties/