Vacature Projectconsultant/Adviseur Informatiebeheer

  • aug 2021
  • Marcel Mol
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 18
Marcel Mol
Vacaturebank

Projectconsultant/Adviseur Informatiebeheer met een passie voor digitaal werken.(0,7 – 1 fte)Werken voor MaastrichtIn Maastricht werken 1750 collega’s, 125.000 inwoners, externe partners, het college en de raad voor een prachtige stad en de regio. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond.Kleine en grote bedrijven vinden hun ideale plek in de stad. Een stad van ‘leven en laten leven’, maar ook van zorgen voor elkaar. Een stad met allure die groot genoeg is voor interessante opgaven en klein genoeg om elkaar te kennen.De gemeente Maastricht streeft ernaar een wendbare, integraal werkende en resultaatgerichte organisatie te zijn, die flexibel inspeelt op kansen en ontwikkelingen in onze omgeving. We stimuleren en bieden ruimte voor creativiteit en initiatief en helpen elkaar autonomer te werken. De gemeente Maastricht heeft aandacht voor haar medewerkers en voor hun persoonlijke en professionele behoeften, wensen en drijfveren, ongeacht de levensfase. Een organisatie die een gezond, veilig en aantrekkelijk werkklimaat biedt voor iedereen.De gemeente Maastricht is op zoek naar een Projectconsultant/Adviseur Informatiebeheer met een passie voor digitaal werken. Binnen het team zijn de diverse collega’s breed inzetbaar met ieder hun eigen specialisatie.
Ben jij die persoon met durf en doorzettingsvermogen die wij zoeken?
Dit ga je doen:Voor onze organisatie ben jij tactisch aanspreekpunt voor optimale ontwikkeling/aanpassing van informatiebeheer.Je kunt snel schakelen uitgaande van de strategische keuzes, tussen verschillende tactische en operationele vraagstukken. Je bent je als geen ander bewust van de meerwaarde van een duurzaam toegankelijke informatiehuishouding en kunt je collega’s overtuigen van dit belang voor de uitvoering van gemeentelijke taken.Je kunt bij vraagstukken goed boven de materie uitstijgen en pragmatisch bijdragen aan structurele verbeteringen. Je bent in staat goed doordachte, bondige adviezen te schrijven die kunnen rekenen op een breed draagvlak onder vakgenoten, collega’s en de vakafdeling(en). Je bewijst je meerwaarde door zorg te dragen dat jouw adviezen ook werkelijk tot resultaten leiden. Als professional weet je waar mogelijk je advies ten behoeve van het implementatiesucces aan te passen waarbij je vasthoudt aan de essentie van de oplossing.Je kunt de organisatiebehoefte concreet vertalen, middels o.a. impactanalyses, proces- en informatieanalyses en marktanalyses, in projecten en programma’s om daadwerkelijk gewijzigde processen en informatiesystemen in de bedrijfsvoering te kunnen (laten) doorvoeren.Middels pakketselecties en veranderingsprocessen, zorg jij voor de verbetering van de efficiëntie en effectiviteit van de bedrijfsvoering, innovaties van producten en dienstverlening bij de vakafdeling(en).Na oplevering van je advies is je rol niet uitgespeeld. Je bent nauw betrokken bij de implementatie van je advies. Zo bewaak je de voortgang van de stappen die nodig zijn en heb je nadrukkelijk aandacht voor de medewerkers van de vakafdeling(en) want zij gaan in de toekomst dagelijks aan de slag met een nieuwe werkwijze of systeem. Jij bereidt deze collega’s optimaal voor op de veranderingen die op stapel staan.Hierin pak jij de rol als counterpart voor het management en ondersteun je tijdens de daadwerkelijke implementatie. Hierbij zet je de nodige vakinhoudelijke collega’s in, vanuit hun expertise.Je werkzaamheden zijn voornamelijk gericht op de thema’s: zaakgericht werken, digitale archivering en informatiebeheer.Daarnaast draag je bij aan het opstellen van beleid & kwaliteitssystemen en uitvoering geven aan informatiebeheerplan, archiefverordening, besluit informatiebeheer en handboek vervanging.Dit breng je mee:

  • Je bent enthousiast, energiek, motiverend, creatief, wendbaar, ondernemend en pragmatisch.

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als adviseur, projectleider en/of verandermanager.

  • Je hebt minimaal een HBO werk-denkniveau met bij voorkeur een afgeronde WO/HBO opleiding op een relevant vakgebied.

  • Je hebt een brede kennis van bedrijfsvoering, informatisering en bij voorkeur een diepgaande kennis/ervaring op de gebieden digitalisering, zaakgericht werken en archivering.

Dit bieden we jou:Als jij onze organisatie komt versterken met jouw kennis en ervaring, kun je van ons een mooi bruto maandsalaris en goede arbeidsvoorwaarden verwachten.Afhankelijk van je kennis en ervaring zijn we bereid een bruto maandsalaris te betalen tot maximaal 4.494 euro per maand (Adviseur). Indien je naast de nodige kennis en ervaring ook relevante verandermanagementervaring kunt inbrengen, zijn we bereid een bruto maandsalaris te betalen tot maximaal 5.169 euro (Projectconsultant). Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten, zoals verlof, bedrijfsfitness, een opleiding en/of vakbondscontributie. In dit bedrag is het vakantiegeld en een eindejaarsuitkering maand opgenomen. Verder heb je de mogelijkheid tot opbouw van ADV en wordt pensioen opgebouwd bij het ABP. Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld volgens de CAO gemeenten.
Durf je de uitdaging aan of blijf je liever in je comfort zone?Reageer dan vóór donderdag 9 september via de button en stuur je motivatie en cv.Eerst meer weten?Dan kun je contact opnemen met Marcel Mol, teammanager Frontoffice / Document Services a.i. 043-3505103 of e-mail marcel.mol@maastricht.nlMedewerkers van de gemeenten Maastricht, Meerssen, Heerlen, Sittard-Geleen en Provincie Limburg gelden als interne kandidaten.
Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Mocht je geen e-mail van ons ontvangen, controleer dan de ongewenste mailbox/spambox. Mogelijk is onze e-mail daar in terecht gekomen. Is dit niet het geval neem dan contact op met ons via vacaturebox.p&o@maastricht.nl

Trefwoorden