Adviseur Digitalisering DIV

  • okt 2021
  • Mila de Jonge
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 33
Mila de Jonge
Vacaturebank

Jij zorgt voor de verbinding tussen werkprocessen, projecten en het team als het gaat om digitalisering!
Digitalisering heeft veel invloed op de werkprocessen en de documentaire informatievoorziening binnen de provincie Groningen. Hier zijn wij al druk mee bezig, maar dit vraagt wel om een andere aanpak en werkwijze. Als adviseur digitalisering DIV overzie jij wat voor impact digitalisering heeft, zorg je ervoor dat dit bekend is en blijft binnen de gehele organisatie en implementeer je verbeteringen.
Waarom hebben we jou nodig?
Als adviseur digitalisering DIV zorg jij voor verbinding tussen de collega's die werken aan onze kernprocessen, bestaande en nieuwe projecten en het team Documentaire Informatievoorziening als het gaat om digitalisering, documentaire informatievoorziening en digitale archivering.
Je bent één van de aanspreekpunten bij complexe/tactische informatievraagstukken en hierbij weet jij de juiste specialisten te betrekken. Je vertaalt (externe) ontwikkelingen naar de organisatie en bent de schakel tussen strategische kaders en operationele uitvoering binnen team DIV / Informatiebeheer. Daarnaast ben je als adviseur verantwoordelijk voor:

  • het vertalen van onze digitaliseringsvisie naar werkwijzen en instrumentarium voor onze documentaire informatie;

  • ontwikkelen van beleid op het gebied van digitalisering van de documentaire informatievoorziening;

  • verantwoordelijk voor het adviseren van het management van onze kernprocessen, en het concreet initiëren van verbeteringen;

  • ontwikkelen van haalbare plannen, kaders, bruikbare instrumenten, instructies, diensten of producten;

  • in staat om draagvlak te organiseren voor de visies, kaders, instrumentarium en werkwijzen.

Wat breng je mee
Je hebt enige werkervaring met digitalisering van documentaire informatievoorziening op tactisch niveau en je zorgt met je initiatiefrijke en klantvriendelijke houding voor een brede samenwerking. Ook ben je zakelijk, gemakkelijk in de omgang en beschik je over een goede overtuigingskracht. Wij vinden het erg belangrijk dat je communicatief sterk bent en affiniteit hebt met het werkpakket.
Twijfel je? Bel dan vooral met Kars Wierts (contactgegevens verderop in de vacaturetekst).
Daarnaast heb je:

  • HBO werk- en denkniveau, het liefst in de richting van informatiekunde of vergelijkbaar;

  • Enige advieservaring in een bestuurlijke context en ervaring met het inrichten van organisatorische processen;

  • Interesse in trends en volg je ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en documentaire informatievoorziening en kan je die ook toepassen in je dagelijkse werk.

De afdeling Facilitaire Zaken
Bij de afdeling werken ongeveer 50 medewerkers die samen zorgdragen voor de dagelijkse uitvoering van de facilitaire dienstverlening en het technische onderhoud. Dit met als gezamenlijk doel de klanten, de medewerkers en bezoekers van de provincie Groningen te ontzorgen. Team DIV is verantwoordelijk voor de documentaire informatievoorziening van de provincie. Sinds enige jaren betekent dit vooral het op orde brengen en houden van digitale documentstromen en archivering. Het team is in transitie om de ontwikkeling van uitvoerende DIV-diensten naar moderne adviserende dienstverlening in dit digitale tijdperk te realiseren.
Ons kantoor is gevestigd in het centrum van Groningen en wordt op dit moment ingericht als een ware ontmoetings- en inspiratieplek, zodat je als medewerker wordt gefaciliteerd om overal optimaal te kunnen werken. Daardoor is het ook mogelijk om na het verplichte thuiswerken ook structureel een aantal dagen thuis te blijven werken en alleen voor overleggen naar het provinciehuis te komen. De verhouding thuiswerken en op kantoor is in overleg te bepalen.
Dit bieden wij
Naast een goede werkplek (zowel op kantoor als thuis), ongeveer 8 weken verlof per jaar, een persoonlijk ontwikkelbudget en werken in een leuk team met een informele werksfeer bieden we je dit:

  • arbeidsovereenkomst van 1 jaar met zicht op vast;

  • bruto maandsalaris van max. € 3907,44 (o.b.v. 1 fte & functieschaal 9). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;

  • Individueel Keuze Budget van 22,37% bovenop je salaris;

  • persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000,-, omdat we aandacht voor persoonlijke ontwikkeling erg belangrijk vinden;

  • 75% van de kosten worden vergoed als je met het OV reist.

Interesse?
Ben je geïnteresseerd maar heb je toch eerst vragen? Neem dan contact op met Kars Wierts, Clustercoördinator Grafisch Centrum en DIV, tel. 050-316 4594. Heb je vragen over de procedure, bel dan met Milou de Boer, HRM adviseur 050-752 7199.
Solliciteren?

  • www.werkenbijprovinciegroningen.nl

  • Solliciteren kan tot 24 oktober 2021.

  • Sollicitatiegesprek vindt plaats op donderdag 28 oktober 2021.

  • Het kan zijn dat wij jou voor het sollicitatiegesprek een talentscan aanbieden, die we dan graag in het sollicitatiegesprek met jou bespreken.

  • Voor deze functie heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig. Deze zullen wij aanvragen als je geplaats wordt.

Trefwoorden