Accountmanager (32-36 uur)

  • jan 2024
  • Alissa
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 69
Alissa
Vacaturebank

Het Noord-Hollands Archief is op zoek naar een:

Accountmanager (32-36 uur)

Ken je het Noord-Hollands Archief? Wij beheren met een team van zestig personen de digitale en fysieke informatie voor achttien overheidsorganisaties in Noord-Holland. Dat doen we met de grootste passie en de nieuwste technieken. We willen koploper zijn in de manier waarop we archiveren en inspringen op de digitale ontwikkelingen die zo enorm snel gaan. En we bieden onze partners alle steun in vraagstukken rondom de Archiefwet en de Wet Open Overheid. De verantwoordelijkheid die we hierin voelen is heel groot, we spelen immers een centrale rol in het toegankelijk maken van overheidsinformatie voor alle inwoners van Noord-Holland. We dragen op onze manier bij aan het fundament van een democratische rechtsstaat. Tegelijkertijd geven we met actuele tentoonstellingen een blik in de geschiedenis van Noord-Holland. Naast de overheidsarchieven beheren wij als Regionaal Historisch Centrum ook een brede particuliere collectie van organisaties en inwoners in ons werkingsgebied.

Onze organisatie omarmt de overgang naar digitalisering en data-gedreven werken. In onze nieuw ingezette strategie staat de gebruiker centraal. Met een goudmijn aan data kunnen we van verhoogde betekenis zijn voor onderzoekers. Wij stellen onszelf de vraag: hoe kan het verleden nuttig zijn in het beantwoorden van hedendaagse vraagstukken? Maar ook: hoe bieden we data aan en hoe geven we een impuls aan de overbrenging van archieven van onze overheidsinstellingen?

Naar aanleiding van de toenemende focus op de dienstverlening naar overheden en het ontwikkelen en aanbieden van relevante producten is de afdeling Kenniscentrum Overheid gestart. Deze nieuwe afdeling geeft met expertise, kennis en oplossingen antwoord op de uitdagingen rond de duurzame toegankelijkheid van overheidsinformatie. Het Kenniscentrum Overheid adviseert bij vraagstukken van overheden, begeleidt overbrengingstrajecten en houdt toezicht op niet-overgebrachte informatie. We willen hét kenniscentrum zijn voor overheidspartners en een plek bieden om partners met elkaar kennis te laten delen. Digitale tooling, kennis van systemen en metadatastandaarden zijn hiervoor onmisbaar.

Jouw uitdaging
Als accountmanager zorg je ervoor dat je goed op de hoogte bent wat speelt bij onze overheidspartners en welke wensen er zijn rond de informatiehuishouding. Je schakelt door naar de juiste specialisten binnen het Noord-Hollands Archief en helpt zo om wensen om te zetten in producten en nieuwe diensten. Je bespreekt wat onze overheidspartners nodig hebben om hun informatiebeheer op orde te krijgen, houdt overzicht van wat speelt bij alle accounts en monitort de uitvoering van de dienstverleningsovereenkomsten. In jouw rol werk je aan het verder positioneren van het Noord-Hollands Archief als dé partner voor onze overheidsorganisaties op het vlak van kwalitatieve en betrouwbare informatie.

Wat ga je doen?

  • Met je blik naar buiten zorg je ervoor dat je op de hoogte bent van wensen en ontwikkelingen op het gebied van informatie bij onze overheden. Je weet de juiste gesprekspartners te vinden.

  • Je organiseert met input van collega’s regiobijeenkomsten en geeft deze op een aantrekkelijke manier vorm.

  • Je maakt overzichten van alle accounts, bij voorkeur in een dashboard en monitort de dienstverlening aan onze overheden.

  • Je signaleert kansen in de dienstverlening naar overheidspartners en weet deze te toetsen op haalbaarheid.

  • Je staat in nauw contact met de specialisten van het Noord-Hollands Archief en weet hun expertise efficiënt in te zetten.

  • Je adviseert de afdelingsmanager Kenniscentrum Overheid over benodigde en gewenste producten en diensten voor overheden.

  • Je werkt samen met je collega’s aan het optimaliseren van de bedrijfsprocessen, vergroten van de efficiëntie én de klanttevredenheid.

Dit ben jij:

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau en hebt minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan in account- en relatiebeheer.

  • Je hebt affiniteit met informatiebeheer (dit dient duidelijk te blijken uit de motivatie).

  • Je weet het belang van de diensten en producten van het Noord-Hollands Archief uit te dragen.

  • Je weet gebruikerswensen te vertalen naar user stories.

  • Je hebt ervaring met Agile en projectmatig werken.

  • Je beschikt over sterke advies- en communicatievaardigheden en weet creatieve oplossingen te bedenken.

Wat bieden wij jou?

  • We zijn een open en toegankelijke organisatie. Je werkt in een enthousiast team gericht op samen werken en samen resultaten halen.

  • Het salaris ligt bij een 36-urige werkweek tussen de € 3.558 en € 5.247 bruto per maand (schaal 10) en een Individueel Keuzebudget van 17,05%.

  • We hebben uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. De cao voor ambtenaren van samenwerkende gemeentelijke organisaties (SGO) is van toepassing.

  • Er is flexibiliteit in de manier waarop je wilt werken: thuis of op kantoor. We streven ernaar om minstens 60% op kantoor te zijn; simpelweg omdat we gewoon graag face-to-face met elkaar werken.

  • Het laatste aspect hoort eigenlijk met stip op één: het Noord-Hollands Archief is zo’n mooie werkplek! Of je nu met de trein komt en door het centrum van Haarlem naar ‘onze’ Janskerk loopt of de fiets pakt; het voelt zo goed. Overigens hebben we nog een tweede locatie: het onder architectuur verbouwde pand aan de Kleine Houtweg, ook heel mooi.

Kennismaken?
We hopen van harte dat je enthousiasme is gewekt, nu je meer over ons, onze missie en de functie zelf weet. Kijk ook even op onze website: www.noord-hollandsarchief.nl voor aanvullende informatie.
Maar we zijn vooral heel benieuwd naar jou! Wij ontvangen graag je motivatie, waarin je toelicht waarom jouw werkervaring en competenties aansluiten bij deze functie. Je kan je motivatiebrief en cv, graag samen in één pdf bestand, sturen via onze sollicitatiepagina t.a.v. Klaartje Pompe, Hoofd Kenniscentrum Overheid. Graag voor maandag 5 februari. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Wil je eerst nog meer weten over deze functie, neem dan contact op met Klaartje Pompe, hoofd Kenniscentrum Overheid klaartje.pompe@noord-hollandsarchief.nl. Als je vragen hebt over de sollicitatieprocedure, staat Alissa Reijnders, hoofd Personeel & Organisatie, voor je klaar: alissa.reijnders@noord-hollandsarchief.nl.
Graag willen we dit nog even benadrukken: we zetten ons in voor een diverse en inclusieve omgeving en streven ernaar om met ons personeelsbestand een afspiegeling van de samenleving zijn. Laat je dus niet belemmeren door welke bedenkingen dan ook, maar reageer!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.