Vacature Adviseur digitale bewustwording en adoptie Gemeente Utrecht

  • 12 dec
  • Rens Ouwerkerk
  • ·
  • Aangepast 17 dec
  • 3
  • 420
Rens Ouwerkerk
Vacaturebank
  • Ilona van der Linden
  • Jantine Frantzen-Ploeg

Bij de gemeente Utrecht zoeken we een nieuwe collega die zich richt op digitale bewustwording. Je werkt vanuit een breed perspectief en hebt aandacht voor informatiebeheer, openbaarheid, ethiek, privacy en informatiebeveiliging. Ontzettend leuke functie op een ontzettend leuke afdeling!


Reageer via deze link:

Adviseur digitale bewustwording en adoptie - Werken bij de Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl)

Volledige vacaturetekst:

Adviseur digitale bewustwording en adoptie

  • hbo, wo
  • 32 - 36 uur
  • 3944 - € 5691
  • Solliciteer vóór 6 januari 2025

Utrecht heeft jou nodig! In deze tactische rol help jij medewerkers van de Gemeente Utrecht digitaal veilig en efficiënt te werken. Jij zorgt ervoor dat zij niet alleen weten wat ze moeten doen, maar ook waarom dit belangrijk is. Dankzij jouw inzet werken medewerkers vanzelfsprekend digitaal veilig en slim. Samen bouwen we aan een toekomst waarin digitalisering moeiteloos aansluit op ieders behoeften!

Dit is je werk

Als Adviseur Digitale Adoptie en Bewustwording speel je een cruciale rol. Je coördineert activiteiten rondom de bewustwording en adoptie van digitale technologieën en zorgt ervoor dat deze processen naadloos aansluiten bij de behoeften van de organisatie en haar medewerkers. Je bent de spil tussen de centrale organisatie en de business organisatieonderdelen.

Verantwoordelijkheden:

  • Opzetten en bewaken van een organisatiebrede aanpak voor bewustwording en adoptie van (veilig) digitaal werken
  • Het betreft bewustwording op het gebied van gegevensbescherming, informatiebeheer, uthiek en wet openbaarheid
  • Coördineren van communicatie- en opleidingsinitiatieven, zoals campagnes, e-learnings en trainingen
  • Ondersteunen van decentrale IPM-teams met advies en richtlijnen rondom bewustwording
  • Bewaken en beheren van het budget en contracten binnen het bewustwordingsprogramma
  • Monitoren van bewustwordings- en adoptie-inspanningen en rapporteren van voortgang
  • Afstemmen met diverse afdelingen zoals M&O Leren & Ontwikkelen, juridische zaken en Domstad IT (voorziening Digitaal Samenwerking)
  • Coördineren van interventies met bijvoorbeeld (communicatie)berichten (digitaal of print)., voor bijvoorbeeld phishing-simulaties of gemeente-brede evenementen

Dit is je werkplek

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij het realisatieteam van het CIO office, waar je samenwerkt met verschillende strategen, IT-specialisten, communicatieadviseurs en afdelingen binnen het Integraal Projectmanagement (IPM) programma. In deze dynamische omgeving werk je zowel op tactisch als operationeel niveau om Utrecht digitaal weerbaarder te maken en ervoor te zorgen dat alle medewerkers digitaal vaardig zijn.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Dit is jouw inbreng

Bij de gemeente Utrecht vinden we het belangrijk dat jij jezelf kunt zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Voor deze vacature is het belangrijk dat je proactief en enthousiast bent iemand die beweging kan creëren binnen complexe, organisatiebrede projecten. Jouw sterke communicatievaardigheden stellen je in staat om complexe onderwerpen helder en begrijpelijk over te brengen aan verschillende doelgroepen, zowel mondeling als schriftelijk. Daarnaast beschik je over een uitstekend organisatietalent; je behoudt overzicht in een dynamische omgeving, weet de juiste prioriteiten te stellen en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt. Met jouw analytische vermogen en omgevingsbewustzijn doorgrond je de impact van digitale ontwikkelingen en vertaal je deze naar de dagelijkse praktijk van medewerkers. Bovendien ben je samenwerkingsgericht en weet je bruggen te bouwen tussen afdelingen zoals IT, communicatie en juridische zaken, om zo integrale veranderingen binnen de organisatie te realiseren.

  • Minimaal hbo werk en denkniveau
  • Ervaring in een vergelijkbare rol, idealiter in digitale of IT-gerelateerde verandertrajecten.
  • Ervaring met privacy, informatiebeveiliging, informatiebeheer en digitale vaardigheden is mooi meegenomen

Dit bieden we je

Bij ons ga je werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad.

Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod:

  • Een 36-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de € 3944,- en € 5691,- op basis van 36 uur (schaal 10A). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Inpassing in de tijdelijke aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen wensen. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren, het kopen van een fiets of extra (vakantie)geld.
  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de duur van een jaar, met de intentie tot een omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Je kunt hybride werken: we werken voor een deel samen op kantoor en voor een deel thuis. Natuurlijk zorgen we dat je thuis ook een goede werkplek hebt. Inclusief laptop, bureau en bureaustoel. Ook ontvang je een thuiswerkvergoeding;
  • Bekijk hier een infographic over onze arbeidsvoorwaarden. Of kijk voor de volledige omschrijving naar deze pagina.

Dit is handig om te weten

Enthousiast geworden om als Adviseur Digitale Adoptie en Bewustwording aan de slag te gaan voor de gemeente Utrecht? Solliciteer dan direct maar uiterlijk op 5 januari.

Na de sluitingsdatum laten we je zo snel mogelijk weten of we je uitnodigen voor een kennismaking.

Wil je eerst meer informatie over de inhoud van de vacature of ben je nieuwsgierig naar hoe deze baan er in de praktijk uitziet? Je kunt je inhoudelijke vragen stellen én je sollicitatie richten aan Bob Strookappe, Vervangend Hoofd CIO Office, te bereiken via tel. 06- 41862085. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met recruiter Wandena Swaans, te bereiken via 06 – 41795722. .

Kom je op gesprek, dan maken we hierbij gebruik van een lijst met vaste (gestandaardiseerde) vragen. Aan alle kandidaten stellen we dezelfde vragen. Zo kunnen we de resultaten eerlijker vergelijken en krijgt iedereen een gelijke kans.

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Met deze vacature werven wij zelf onze nieuwe collega. Commerciële telefoontjes van bemiddelingsbureaus hebben daarom geen zin. Klik hier om in te schrijven in ons Marktplein inhuur voor onze inhuuropdrachten.

Reacties

3 reacties, meest recent: 6 januari
  • Aangepast op 17 december

    Hmm, wat gek... Ik heb op drie verschillende devices gecheckt en bij mij werkt de link wel gewoon. Volledigheidshalve heb ik nu ook de hele vacaturetekst in het bericht geplakt. Dank voor het melden @jantinefrantzenploeg!

    Rens Ouwerkerk
  • Deze vacature is eerst intern uitgezet, daarmee was deze nog niet te zien voor externen!

    Ilona van der Linden

Trefwoorden