Collectiebeheerder Digitale Archieven
Werken bij gemeente Westland Komt tot bloei bij de gemeente Westland. Binnen onze organisatie haal je...
Heb jij hart voor archieven en geschiedenis? En zorg jij er graag voor dat het informatiebeheer op orde is? Lees dan snel verder!
Archiefwet- en regelgeving verplicht overheidsorganisaties om te voldoen aan de vereisten ten aanzien van het informatie- en archiefbeheer. De inspecteurs archief & informatiebeheer van het team Toezicht en Kaderstelling van het Haags Gemeentearchief (HGA) houden toezicht op de goede, geordende en toegankelijke staat bij de gemeenten Den Haag en Leidschendam-Voorburg en hun gemeenschappelijke regelingen. Het team bestaat uit drie personen. In verband met de pensionering van een van onze collega’s zijn wij per direct op zoek naar een collega.
De inspecteurs werken nauw met elkaar samen bij het schrijven van inspectieverslagen, het voeren van gesprekken met medewerkers van alle gemeentelijke diensten, het beantwoorden van vragen over archief- en informatiebeheer en andere toezicht gerelateerde taken.
Je voert onder meer de volgende werkzaamheden uit:
Je legt gemakkelijk contact en bent goed in het onderhouden van deze relaties. Bovendien ben je een teamspeler met een goed gevoel voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen. Je bent communicatief en adviesvaardig. Je bent deskundig en je maakt mensen bewust van de noodzaak van goed archief- en informatiebeheer. Je bent een autonoom denker en draagt met je strategische inzichten bij aan de duurzame toegankelijkheid van de gemeentelijke informatievoorziening. Je bent daarbij overtuigend maar blijft in verbinding met je gesprekspartners. Je bouwt en onderhoudt je netwerk en weet wanneer je het inzet om doelen te bereiken. Verder kun je discreet omgaan met vertrouwelijke of gevoelige informatie.
Verder herken je jezelf in het onderstaande:
Het is een pre als je kennis hebt van actuele archief- en informatiewetgeving en auditing. Bij voorkeur heb je kennis van een gemeentelijke organisatie en ervaring met ambtelijke en bestuurlijke advisering.
De dienst Publiekszaken (DPZ) is voor bewoners van Den Haag de eerste ingang voor contact met de gemeente. Bij Publiekszaken zijn de gemeentelijke onderdelen samengebracht die direct met publiek in contact staan.
Het Haags Gemeentearchief (HGA) is onderdeel van de dienst Publiekszaken en is het kloppend hart van historische kennis over de gemeenten Den Haag en Leidschendam-Voorburg en gemeenschappelijke regelingen (Omgevingsdiensten en Veiligheidsregio Haaglanden). Om gedegen onderzoek naar het heden en verleden van het bestuur van de stad mogelijk te maken is goed informatie- en archiefbeheer van groot belang.
Voor meer informatie over deze functie en de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met Jeanette Brouwer, archiefinspecteur, op telefoonnummer 06-22142786.
De gemeente Den Haag wil een werkgever zijn waar het prettig werken is. Waar het veilig is en waar ruimte is om vrijmoedig te spreken. Waar er ruimte is voor verschillende mensen, meningen en perspectieven. Den Haag, onze mooie stad achter de duinen, heeft medewerkers nodig die zich willen inzetten voor het welzijn en de leefbaarheid van al onze burgers. Wees welkom om te solliciteren als jij je daarvoor wilt inzetten. Zo zijn we Samen Haags.
Klik op deze link om te solliciteren.
Wij werken zonder tussenkomst of hulp van werving- en selectiebureaus. Indien wij daar toch gebruik van maken, werken wij met vaste leveranciers.