Projectleider archiefbewerking (full of parttime)

  • 18 okt
  • Tineke van Heijst
  • 201
Tineke van Heijst
Vacaturebank

Ondanks dat de digitalisering binnen overheidsorganisaties steeds verder gevorderd is, liggen er in Nederland nog kilometers aan papieren archieven die nog moeten worden bewerkt, voordat ze kunnen worden overgedragen aan een archiefinstelling. Regelmatig krijgen wij vanuit onze klanten verspreid over het hele land aanvragen om hier bij te helpen. Vind jij het leuk om op verschillende plekken archieven te bewerken waarbij jij het eerste aanspreekpunt bent voor de opdrachtgever en waarbij je in sommige gevallen een eigen team aanstuurt?

Wat doet een projectleider archiefbewerking?

In de rol van projectleider archiefbewerking ben jij verantwoordelijk voor de correcte uitvoering en de voortgang van de archiefbewerkingstrajecten. Je brengt de archiefbestanden van de opdrachtgever in goede geordende en toegankelijke staat door het uitvoeren van o.a. de volgende werkzaamheden:

  • Het opstellen van een archiefbewerkingsplan;
  • Het selecteren en waarderen van archiefbescheiden aan de hand van de voor dat archief geldende selectielijst(en);
  • Het opstellen van een inventaris (dit kan zowel een beschrijvende als een dossierinventaris zijn – afhankelijk van de wensen van de klant);
  • Contact onderhouden met zowel de opdrachtgever als de eventuele ontvangende archiefinstelling.
  • Indien je werkt met een team – het aansturen van (junior) informatiespecialisten en materiaal verzorgers.

Wil jij je kennis en ervaring inzetten bij VHIC?

Dan willen we graag kennis met je maken om te praten over een gezamenlijke toekomst. Je komt terecht in een werkomgeving waarin het borrelt van creativiteit en ideeën. Waarin we serieus bezig zijn met praktische klantvragen die om oplossingen vragen die beter, sneller en goedkoper werken. Wat we adviseren, kunnen we ook leren en toepassen: denken, leren en doen. Dit vertaalt zich in onderzoek en advies over informatiebeheer, het uitvoeren van audits, opleidings- en trainingsactiviteiten en uitvoerend werk voor en bij onze klanten verspreid over heel Nederland.

Wat zoeken wij?

VHIC zoekt een projectleider archiefbewerking die beschikt over onderstaande kwaliteiten en vaardigheden:

  • een afgeronde vakgerichte opleiding (bijvoorbeeld SODII, VVA, LARM/LRM, archivistiek A of B etc);
  • gegronde kennis van het proces van selectie en waardering en het toepassen van de verschillende selectielijsten
  • heldere manier van communiceren;
  • commerciële instelling;
  • klant- en resultaatgericht;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • bereid minimaal drie dagen per week op locatie bij de opdrachtgever te werken.

Wat bieden jou?

  • een uitdagende, veelzijdige en zelfstandige baan als projectleider archiefbewerking binnen VHIC met goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
  • uitstekende primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. onkostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, financieel fit gesprek, pensioenregeling en reiskostenvergoeding of leasebudget) met leuke collega’s in een informele werksfeer;
  • een salaris (afhankelijk van opleiding en werkervaring) tussen de 3000– 4450 euro (op basis van 40 uur - deeltijdwerken is mogelijk).

We leren je graag kennen!

Direct solliciteren? Of heb je nog vragen over deze uitdagende baan? Neem dan contact op met Jurjen Haitsma. Je kunt hem bereiken via jurjen.haitsma@vhic.nl

* Een assessment in de vorm een i-Matchtest maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.

Trefwoorden