Adviseur Digitaal Informatiebeheer | Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers

  • 11 sep
  • F. Siero
  • 226
F. Siero
Vacaturebank

Het Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers is op zoek naar een Adviseur Digitaal Informatiebeheer 32-26 uur.

Het Erfgoedcentrum Achterhoek en Liemers zoekt een analytische, omgevingsbewuste en op samenwerking gerichte Adviseur Digitaal Informatiebeheer met goede communicatieve vaardigheden.

Het Erfgoedcentrum beheert archieven en collecties van 8 Achterhoekse gemeenten. Deze collecties worden breed gebruikt voor raadpleging, onderzoek, educatie en cultuurbeleving en de informatie uit/over de collecties zijn online en op de studiezaal te raadplegen.

Digitalisering, informatisering en archiefbeheerssystemen zijn belangrijk bij de uitvoering van alle taken van het Erfgoedcentrum. Voor duurzaam archiveren en beschikbaar stellen van digitale informatie beschikt het Erfgoedcentrum over een e-depot.

Dit ga je doen als Adviseur Digitaal Informatiebeheer

Je bent het centrale aanspreekpunt voor de gemeenten als het gaat over duurzame archivering van digitale informatie en aansluiting op het e-depot. Daarvoor investeer je in een goede relatie met de betrokken organisaties. Samen met de gemeenten bereid je het uitplaatsen en overbrengen van digitale overheids-archieven voor; als projectleider zorg je ervoor dat gemaakte afspraken worden nagekomen, bewaak je de doorlooptijd en het resultaat. Ook draag je bij aan de kwaliteit en continuïteit van het beheer van de digitale archieven en collecties. Je denkt mee in doorontwikkeling van het e-depot, blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en geeft daar advies en voorlichting over.

En verder:

  • Adviseer je gemeenten over o.a. inrichting van informatiesystemen, bewaarstrategieën (zoals migratie en conversie van applicaties) en kwaliteitszorg.
  • Werk je mee aan het uitbouwen van de regionale kennisfunctie van het Erfgoedcentrum met betrekking tot digitaal informatiebeheer en digitaal archiveren.
  • Draag je bij aan verbetering van interne processen en aan projecten gericht op het inzetten van digitale informatie op diverse (innovatieve) manieren ten behoeve van dienstverlening en cultuurbeleving.

Dit neem je mee

Je bent bekend met digitale systemen en -informatievoorziening bij gemeentelijke overheden. Ook ben je op de hoogte van ontwikkelingen in het vakgebied. Jij weet een goede relatie met klanten op te bouwen dankzij jouw manier van verbinding maken en communiceren. Je hebt een positieve, enthousiaste en proactieve houding.

En verder:

  • Beschik je over hbo/wo werk- en denkniveau.
  • Heb je kennis van de informatiehuishouding en ICT-toepassingen bij de overheid.
  • Kun je heldere adviezen formuleren en overbrengen.
  • Heb je aantoonbare ervaring in het succesvol leiden van projecten.

Onze arbeidsvoorwaarden

Als Adviseur Digitaal Informatiebeheer kom je te werken in een klein enthousiast team waar de werksfeer open, informeel en vriendelijk is; iedereen staat voor elkaar klaar en helpt waar nodig. Je krijgt volop de ruimte om jouw brede en actuele kennis van digitale informatievoorziening om te zetten in concrete en zichtbare resultaten. Wij bieden een boeiende en uitdagende baan die directe impact heeft op de kwaliteit van overheidsinformatie en de borging van informatie voor verantwoording door de overheid en historisch onderzoek in de toekomst.

Verder bieden wij:

  • Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband met een salaris van maximaal € 5.313,- bij een 36-urige werkweek (functieschaal 10 salaristabel CAO WSGO). De exacte hoogte is afhankelijk van je ervaring en opleiding.
  • Gunstige regelingen zoals een flexibel in te zetten Individueel Keuze Budget (IKB) van 17.05% van je salaris, een goede pensioenregeling (wij betalen 70%) en regelingen met betrekking tot flexibele werktijden.
  • De mogelijkheid om vanuit huis te werken. Je ontvangt een thuiswerkvergoeding van 3 euro netto per dag en een laptop en telefoon.

Hoe kan je solliciteren?

Je kunt solliciteren door je cv en motivatiebrief in te sturen tot en met 29 september 2024 via www.werkeningelderland.nl. De eerste gespreksronde staat gepland op 3 oktober 2024.