De stelling van Corinne: Praktijkervaringen delen willen we allemaal…

  • 25 sep
  • Community manager KIA
  • 49
  • Corinne Boeijinga
Community manager KIA
KIA evenement Working Out Loud
  • Corinne Boeijinga

Velen uit ons werkveld zijn benieuwd naar praktijkervaringen van anderen. Maar zelf een praktijkervaringen delen is makkelijker gezegd dan gedaan. Twee oorzaken hoor ik vaker: imagoschade, tijd en het derde heb ik zelf een naam gegeven: het impostersyndroom.

  1. Als ik mijn praktijkervaring of in een open community deel, wordt duidelijk dat mijn organisatie momenteel niet aan de wet voldoet. Hierdoor is een risico op imagoschade.
  2. Door alle drukke werkzaamheden heb ik geen tijd op mijn ervaring voor een groot publiek op schrift te stellen.
  3. Mijn praktijkervaring is niet interessant om te delen.

Zoek een ander op en gebruik de community om toch te delen. Vraag om hulp en deel via KIA, want samen komen we verder in deze tijden van complexe vraagstukken.

We hebben allemaal te maken met vergelijkbare uitdagingen. Wees niet te bescheiden om praktijkervaringen te delen, want elke tip is er eentje naast het saamhorigheidsgevoel.

Deze stelling is onderdeel van het KIA evenement Working Out Loud | 26 september

Trefwoorden