Vacature: Studiezaalmedewerker

  • dec 2021
  • Annick Kothuis
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 24
Annick Kothuis
Vacaturebank

Samenvatting

Het Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen zoekt een:
Studiezaalmedewerker
(32 uur per week)

Het Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHCVV) is het regionale archief van de gemeenten De Bilt, Stichtse Vecht, De Ronde Venen en Weesp. Wij bewaren en beheren de archieven van deze vier gemeenten. Daarnaast bezitten wij een grote verzameling historische archieven van particulieren, bedrijven, verenigingen en kerken uit de hele streek. Wij beheren niet alleen oudere archieven, maar zijn in navolging van de archiefwet en regelgeving ook toezichthouder van de aangesloten gemeenten voor archief en informatiebeheer. Steeds vaker zijn archieven digitaal, die wij opslaan in een e-depot. Daarnaast verwachten aanvragers steeds vaker informatie digitaal geleverd te kunnen krijgen. Wij breiden de komende jaren deze digitale dienstverlening steeds verder uit. Wij zijn voor het team Dienstverlening op zoek naar een ervaren studiezaalmedewerker. Hou jij van geschiedenis, contact met mensen en heb je kennis van archieven? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen
Als medewerker studiezaal ben je samen met jouw collega studiezaalmedewerkers het eerste aanspreekpunt vanuit het RHCVV voor ambtenaren en burgers met informatieverzoeken, van onderzoekers en genealogen tot aannemers en notarissen. De studiezaalmedewerker informeert en begeleidt bezoekers op onze studiezaal en beantwoordt informatieverzoeken die we telefonisch, per chat en per e-mail ontvangen: je maakt voor de uitoefening van je werk gebruik van specifieke archiefbeheersystemen en ook onze website is een belangrijke schakel in de dienstverlening. Naast de studiezaal in Breukelen is er ook een studiezaal in Weesp. Je zult wisselend en volgens een rooster op beide locaties werkzaam zijn. Een paar keer per maand is de studiezaal ’s avonds geopend. Daarnaast ondersteun je bij publieksactiviteiten, soms ook buiten reguliere kantoortijden. Thuiswerken is in deze functie niet mogelijk. Je werk houdt onder meer het volgende in:

• Je verzorgt de (digitale) dienstverlening; je begeleidt bezoekers en geeft voorlichting over het optimaal gebruik van de collectie, zowel op de studiezaal als per e-mail, telefoon en chat;
• Je licht archiefstukken uit het depot en plaatst ze ook weer terug;
• Begeleiding op studiezaal is een belangrijk onderdeel van je werk;
• Je levert een actieve bijdrage aan de verbetering van de (digitale) dienstverlening;
• Je levert input voor periodieke managementrapportages;
• Je bent proactief in het delen van kennis binnen het team dienstverlening;
• Je ondersteunt bij de vakinhoudelijke begeleiding van onze vrijwilligers;
• Je doet (beperkt) archiefonderzoek in opdracht.

Wie ben je en wat heb je in huis
• Je hebt aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie (dit is een harde eis) en beschikt over minimaal MBO+ werk- en denkniveau. Archivistiek B of gelijkwaardige opleiding is een pré;
• Kennis van en ervaring met MAIS Flexis of vergelijkbare programma’s en je kunt goed uit de voeten met MS-Office programma’s (Word en Excel)
• Je beheerst oud-schrift of je bent bereid een cursus paleografie te volgen.
• Je hebt affiniteit met de Nederlandse geschiedenis en die van de regio.

Wat breng je verder mee
Je hebt een dienstverlenende en klantgerichte houding. Je bent communicatief vaardig en vindt het leuk met mensen te werken. Je bent flexibel, stressbestendig en hebt relativeringsvermogen. Communicatie is iets waar je sterk in bent, zowel in woord als in schrift. Je werkt secuur en resultaatgericht. Je kan goed samenwerken en tegelijk ook goed zelfstandig uitvoering geven aan taken. Je deelt graag kennis met zowel je collega’s als bezoekers.

Wat bieden wij
Wij bieden een afwisselende en uitdagende functie in een prettige werkomgeving met 14 enthousiaste en betrokken medewerkers en 20 vrijwilligers. Wij hebben een klantgerichte en resultaatgerichte, informele werksfeer.

Je start met een tijdelijke aanstelling van een jaar voor 32 uur per week, met uitzicht op verlenging bij goed functioneren. Afhankelijk van je opleiding en ervaring krijg je een passend salaris. Voor deze functie is dat maximaal € 3.176,- bruto per maand (functieschaal 7, CAO Gemeenten) bij een volledige werkweek van 36 uur.

Wij zijn een gemeenschappelijke regeling van de vier aangesloten gemeenten en volgt de CAO van de centrumgemeente Gemeente Stichtse Vecht. We bieden je goede flexibele arbeidsvoorwaarden. Met het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% bovenop jouw salaris kun je bijvoorbeeld zelf bepalen hoe en wanneer je je vakantiegeld en eindejaarsuitkering wilt laten uitbetalen, of dat je het voor vitaliteit wilt inzetten of extra verlof kunt kopen.

Vragen
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Annick Kothuis, coördinator dienstverlening en vrijwilligers, via info@rhcvechtenvenen.nl. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Daniel den Herder, recruiter gemeente Stichtse Vecht, via 06 58 07 62 28 (ook WhatsApp).

Solliciteren
Ben jij de collega die wij zoeken? Reageer dan uiterlijk zondag 9 januari met je sollicitatiebrief en cv via https://www.connexys.nl/stichtsevechtsite/page.html?p_sfw_id=770&adv_adv_id=11805&adv_pub_id=1&adv_taal=1&p_taal=1. De eerste selectiegesprekken worden in overleg z.s.m. gepland.

Trefwoorden