Adviseur Digitalisering DIV
Jij zorgt voor de verbinding tussen werkprocessen, projecten en het team als het gaat om digitaliserin...
Het team Informatiebeheer is een gezellig team dat zich inzet om digitale ambities van de gemeente Haarlem en Zandvoort te realiseren. Wij zijn op zoek naar een leuke en deskundige collega. Ben jij die leuke collega lees dan zeker deze vacature.
Wat ga je doen?
Je geeft zowel strategisch en operationeel advies op het gebied van informatiebeheer.
Je hebt een rol in het verder implementeren van het kwaliteitssysteem en het daarbij behorende beheerinstrumentarium.
Je ontwikkelt en formuleert beleid voor het informatiebeheer. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van procedures, werkwijzen of directienota’s.
Samen met betrokkenen stel je bestuurlijke nota’s op. Hiermee adviseer je bestuurders of bereid je besluiten voor.
Als het nodig is neem je het initiatief voor het projectmatig aanpakken van ontwikkelingen.
Wie ben je?
Je bent iemand die graag nadenkt over de toekomst van informatie in de breedte, maar ook graag samen puzzelt op praktische problemen.
Je bent leergierig en nieuwsgierig en hebt een brede algemene ontwikkeling.
Je bent proactief en kan goed zelfstandig werken, maar maakt graag deel uit van een team, waarin je het belang van informatiebeheer kunt behartigen.
Je beschikt over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen en je draagt actief bij aan werkplezier en een prettige omgang met je collega’s.
Je hebt minimaal een hbo-opleiding afgerond op het gebied van digitaal informatie- en archiefbeheer.
Je hebt aantoonbaar een diepgaande en actuele kennis op het vakgebied.
Jij kent de wet- en regelgeving en weet deze helder te vertalen naar adviezen en beleid. Tegelijkertijd weet je ook de verbinding te leggen met de bredere ontwikkeling naar een transparante, toegankelijke en duurzame digitale overheid.
Wat krijg jij van ons?
Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’. Ook bieden wij loopbaan coaching en denken we graag mee in jouw ontwikkelpad binnen de organisatie.
Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.671, - (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen met een deelbetaling vanuit het IKB. Of je kunt het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de Overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Een dienstverband voor 32-36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract. In deze functie zijn flexibele werktijden bespreekbaar, evenals de mogelijkheid om hybride te werken. Afhankelijk van de functie krijg je een mobiele telefoon en een laptop of tablet.
Bij gemeente Haarlem werken we met een grote diversiteit aan mensen. Divers in cultuur, leeftijd, geaardheid, geslacht, mentale en fysieke gesteldheid en geloof. We willen de kracht van diversiteit en talenten van medewerkers benutten om op alle vlakken goede resultaten te behalen voor de inwoners van Haarlem en Zandvoort en een plek creëren waar iedereen zich thuis voelt.
Het team Informatiebeheer is een gezellig team dat zich inzet om digitale ambities van de gemeente Haarlem en Zandvoort te realiseren. Ons team is onderdeel van de afdeling Informatievoorziening waarin wij met zijn allen de informatiehuishouding binnen de gemeente beheren en innoveren. In het team informatiebeheer werken functioneel beheerders van het centrale DMS/zaaksysteem, gebruikersondersteuners, recordmanagers en adviseurs in goede samenwerking met allerlei specialisten, binnen en buiten onze organisatie. Wij werken gestaag aan de doorontwikkeling van een volledig digitaal werkende organisatie. Dit betekent dat de adviserende, kaderstellende, controlerende en regisserende taken van het team binnen het geheel van het digitaal informatiebeheer de komende jaren sterk worden uitgebreid. Daartegenover staat dat er de komende jaren ook nog traditionele digitale archieftaken uitgevoerd dienen te worden.
Zoek op internet eens naar de documenten ‘Nota gegevensmanagement gemeente Haarlem’ of verdiep je eens in OpenZaak of KIDO als je meer wilt lezen.
Belangstelling?
Zitten thema’s als e-depot, zaakgericht werken, kwaliteitssysteem gegevensmanagement en procesmanagement verankerd in jouw DNA? En wil je graag in een dynamisch team op de meest dynamische afdeling van de gemeente komen te werken? Dan zou ik zeker reageren.
Solliciteren op deze vacature kan via onze site t/m 20 november 2022 via onze site www.haarlem.nl/werken-bij-de-gemeente-haarlem. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Niels van der Veen, adviseur Informatiebeheer. Je kunt hem bellen op 06-41320924 of mailen naar nvanderveen@haarlem.nl. Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je stellen via wervingenselectie@haarlem.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.