Vacature Adviseur Digitale Informatie

  • mrt 2024
  • Malu Kuhlmann
  • ·
  • Aangepast 28 jun
  • 138
Malu Kuhlmann
Vacaturebank

Samenvatting

Streekarchief Langstraat Heusden Altena is op zoek naar een adviseur digitale informatie voor 36 uur per week. Bouw mee aan digitaal erfgoed: adviseer over behoud en ontsluiting van informatie.

Wat ga je doen?
Als adviseur digitale informatie ben je de spil tussen het Streekarchief en de aangesloten gemeenten en organisaties. Je helpt hen met:

  • Informatie en advies over digitale archivering: Je beantwoordt vragen, geeft uitleg over aansluiten op het e-depot en helpt bij de voorbereiding daarop.

  • Concrete acties en plannen: Je vertaalt complexe archiefvraagstukken naar praktische stappen en oplossingen.

  • Overbrenging van digitale archieven: Je begeleidt samen met de archiefinspecteur de overdracht van digitale overheidsarchieven naar het e-depot van het Streekarchief.

  • Opname van particuliere archieven: Je begeleidt samen met de archivist de opname van digitale particuliere archieven in het e-depot.

  • Ontwikkeling van beleid: Je draagt bij aan de ontwikkeling van procedures, instructies en beleid met betrekking tot digitale archivering.

  • Informatieoverleg: Je organiseert samen met de archiefinspecteur drie keer per jaar het Tactisch Informatieoverleg. Hier informeer je de aangesloten gemeenten en organisaties over belangrijke ontwikkelingen in informatie- en archiefbeheer.

Naast deze externe taken ben je ook verantwoordelijk voor de interne informatiehuishouding van het Streekarchief:

  • Processen en beleid: Je houdt de processen en het beleid op het gebied van informatiehuishouding up-to-date.

  • Kwaliteitscontroles: Je voert kwaliteitscontroles uit op de interne informatiehuishouding.

  • Archiefbeheer: Je zorgt voor de archivering en de jaarlijkse vernietiging van stukken.

Wat bieden wij jou?

  • Een salaris van maximaal € 4.742,00 bruto per maand (salarisschaal 9) bij een 36-urige werkweek;

  • 27 vakantiedagen op jaarbasis;

  • Een veelzijdige en uitdagende functie in een betrokken organisatie, die jou de ruimte geeft jezelf te ontwikkelen;

  • Leuke collega's die jou helpen om je zo snel mogelijk thuis te laten voelen;

  • De mogelijkheid om flexibel te werken voor een goede werk-privé balans;

  • Een vast contract, nadat je een jaar goed hebt gefunctioneerd;

  • Goede voorzieningen om (thuis) te werken, zoals een laptop, een telefoon en een thuiswerkvergoeding;

  • Een goede pensioenopbouw bij het ABP;

  • Een Individueel Keuzebudget (17,05% van je salaris) dat je zelf voor diverse doelen kunt inzetten zoals extra inkomen, verlof, sport, fiets en opleiding.

Wie zijn wij?
Het Streekarchief Langstraat Heusden Altena is een archief van de gemeenten Altena, Heusden en Waalwijk. We werken samen met de gemeenschappelijke regeling Baanbrekers om te zorgen voor goed beheer van informatie. We bewaren en beheren een grote hoeveelheid archieven van overheden en particulieren. Denk hierbij aan (oude) documenten, foto's en kaarten. We houden toezicht op hoe de drie gemeenten en Baanbrekers omgaan met hun informatie. We zorgen ervoor dat ze dit op een efficiënte en verantwoorde manier doen. We vinden het belangrijk om het erfgoed van onze regio te bewaren en te delen. We organiseren dan ook regelmatig activiteiten over de geschiedenis van Altena, Heusden en Waalwijk. Je vindt ons in het oude stadhuis van Heusden. We zijn een klein team van 12 medewerkers. We werken prettig samen en hebben korte lijnen met elkaar en met de medewerkers van de gemeenten.

Deze baan past bij jou als je

  • Minimaal hbo-werk- en denkniveau hebt en een relevante opleiding in de richting van informatiemanagement of archivistiek;

  • Brede kennis hebt van IT-toepassingen, applicaties en technologie;

  • Kennis van en affiniteit met informatiebeheer bij de overheid, (digitale) archivering en de wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer hebt;

  • Gevoel hebt voor ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen;

  • Uitstekende advies- en communicatievaardigheden en analytisch denkvermogen.

Wie zoeken wij voor ons team?

  • Verbinder: sterk in samenbrengen en samenwerken en helder in communicatie;

  • In staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken;

  • Flexibel: je bent bereid indien nodig andere werkzaamheden uit te voeren om collega’s te ondersteunen;

  • Leer- en nieuwsgierig: je bent gemotiveerd om de ontwikkelingen in ons vakgebied te volgen en deze indien van belang proactief op te pakken.

Enthousiast?
Wacht dan niet met solliciteren! Stuur uiterlijk 8 april 2024 jouw cv en motivatie in op www.werkeninnoordoostbrabant.nl en wie weet word jij wel onze nieuwe collega! Nieuwsgierig of wil je meer informatie over de functie? Wij beantwoorden graag al jouw vragen! Mariska Heijmans, streekarchivaris staat je graag te woord. Ook Caroline de Hart, adjunct-streekarchivaris kan je er alles over vertellen. Beiden zijn bereikbaar via (0416) 661901. Mailen mag ook: mheijmans@salha.nl of cdhart@salha.nl

Save the Date
Op vrijdag 19 april 2024 voeren we de eerste sollicitatiegesprekken. Hou deze datum alvast vrij in je agenda! Je krijgt uiterlijk 10 april 2024 te horen of wij je uitnodigen.