Vacature archiefinspecteur bij het Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe

  • jan 2019
  • Wouter Oenema
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 21
Wouter Oenema
Vacaturebank

Zoek je een uitdagende baan? Ben jij iemand met oog voor detail? Ben jij ambitieus en wil jij de professionalisering van onze toezichts- en adviesfunctie verder vorm geven? Heb je ervaring met archiefinspectie?

Dan zijn wij op zoek naar elkaar!
Wie zijn wij?
Het Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe (SNWV) is een samenwerkingsverband van de gemeenten Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Elburg en Oldebroek. Het werkgeverschap van het samenwerkingsverband wordt uitgevoerd door de gemeente Elburg waar het team Streekarchivariaat binnen het domein Samen leven is ondergebracht.

Het Streekarchivariaat draagt zorg voor het beheer en de beschikbaarstelling van de gemeentelijke archieven op diverse archieflocaties. Daarnaast houdt het SNWV toezicht op het archief- en informatiebeheer bij de gemeenten en doet op basis van inspecties aanbevelingen aan de deelnemende gemeenten, waaronder diverse gemeenschappelijke regelingen. Het SNWV is een ambitieuze archiefdienst die de doorgroei naar een expertisecentrum voor digitaal duurzaam informatiebeheer op de Noordwest-Veluwe doormaakt.

Het team Streekarchivariaat bestaat op dit moment uit 10 medewerkers die op de verschillende archieflocaties werkzaam zijn. Dit team zoekt versterking als gevolg van het vertrek van de archiefinspecteur. Als archiefinspecteur val je rechtstreeks onder de Streekarchivaris.
Wij zoeken een
Archiefinspecteur
(36 uur per week)
De archiefinspecteur

  • toetst en adviseert de aangesloten organisaties over kwaliteit van het archief- en informatiebeheer;

  • adviseert colleges van B&W, bestuurders en samenwerkingsorganisaties over de ontwikkeling en de kwaliteit van het archief- en informatiebeheer;

  • coördineert de archiefbewerkingstrajecten bij alle aangesloten organisaties;

Wie ben jij?

  • Je beschikt bij voorkeur over een afgeronde opleiding Archivistiek of hebt uitgebreide kennis van informatiedienstverlening en -beheer op minimaal Hbo niveau;

  • Je bent goed thuis in moderne archieven en (duurzaam) digitaal informatiebeheer;

  • Je kunt goed zelfstandig, maar ook vooral in teamverband samenwerken aan verbetering van het informatiebeheer;

  • Je hebt heeft ervaring met organiseren en projectmatig werken;

  • Je bent communicatief vaardig, vindt moeiteloos de weg in ambtelijke organisaties en bestuurlijke settings;

  • Je kunt goed omgaan met conflicterende belangen; Je bent tevens een bruggenbouwer om partijen te verbinden;

  • Je bent initiatiefrijk in situaties die je probleemoplossend vermogen aanspreken;

  • Je zet jouw analytisch vermogen in om processen en procedures te doorzien;

  • Je bent in bezit van een rijbewijs.

Wat wij bieden
Het maximum salaris is voorlopig vastgesteld op € 4.225,- (schaal 10). Inschaling is mede afhankelijk van je kennis en ervaring. De gemeente Elburg kent aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden, onder andere een individueel keuzebudget (18,25%), flexibele werktijden en ruime opleidingsfaciliteiten.
Meer weten?
Voor nadere informatie over de functie kun je contact opnemen met Hajo de Roo, streekarchivaris, telefoonnummer 0525-688688. Informatie over de gemeente Elburg en het Streekarchivariaat kun je vinden op onze websites www.elburg.nl en www.streekarchivariaat.nl.
Je sollicitatie kun je tot uiterlijk donderdag 31 januari 2019 richten aan de directie van de gemeente Elburg. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdag 12 februari 2019.

We ontvangen je sollicitatie bij voorkeur per e-mail, gemeente@elburg.nl of per post, Postbus 70, 8080 AB Elburg.

Trefwoorden