Operationeel Manager Bedrijfsvoering
Het Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen (RHCVV) zoekt een daadkrachtige Operationeel Manager B...
Startdatum in overleg – 1 jaar met uitzicht op vast contract
Wat ga je doen?
In de rol van Adviseur Informatiebeheer bij GGD regio Utrecht ga je actief aan de slag met het ontwikkelen, doorontwikkelen, beschrijven en implementeren van beleid op het gebied van informatiebeheer. Jij zorgt ervoor dat het volledige beleid en de (beleids)kaders rondom informatiebeheer niet alleen op papier staan, maar ook daadwerkelijk worden toegepast binnen de organisatie.
Je gaat je bezighouden met het beheren van de volledige levenscyclus van documenten, waarbij je ervoor zorgt dat alle informatiestromen voldoen aan de eisen van de Archiefwet. Dit betekent dat je ervoor zorgt dat alle binnenkomende informatie op het juiste moment veilig wordt vernietigd of op de juiste manier digitaal wordt gearchiveerd.
Onze documentatie is bijna volledig gedigitaliseerd en in 2023 hebben we een kwaliteitssysteem ingevoerd om de informatiehuishouding verder te optimaliseren.
Daarnaast ga je je richten op het behoud en de borging van informatie tijdens migraties van applicaties. Jij zorgt ervoor dat deze processen aantoonbaar worden gemaakt voor de toezichthouder, het Utrechts Archief. Ook bereid je de besluitvorming rondom informatiebeheer voor het directieteam of het bestuur voor, en adviseer je collega’s over informatiebeheer. Je speelt een sleutelrol in het creëren van draagvlak voor verbeteringen en veranderingen binnen de organisatie.
Je houdt je ook bezig met het verbeteren van JOIN (DMS) door nieuwe processen te integreren en koppelingen met e-depot en SharePoint/Teams te realiseren, met een focus op het stimuleren van actief gebruik. Verder neem je deel aan belangrijke projecten, zoals het omvangrijke SharePoint-project, en zorg je ervoor dat wetgeving, zoals de Wet open overheid (Woo), correct wordt geïmplementeerd. Het is aan jou om prioriteiten te stellen en weloverwogen keuzes te maken over waar je je aandacht op richt.
Hoewel je solistisch werkt, ga je veel samenwerken met verschillende collega’s, zoals diverse projectleiders, de jurist, de privacy officer, ISO, informatiemanager, applicatiebeheerders en ICT-specialisten. Bovendien biedt de werkgroep met collega’s van andere GGD’en je de kans om over vergelijkbare vraagstukken te sparren en kennis uit te wisselen. Zo draag je actief bij aan de ontwikkeling van het vakgebied en de organisatie als geheel.
In welk team kom je te werken?
Jij maakt deel uit van het diverse, zelforganiserende en deskundige team I&A dat de professionals in de organisatie in staat stelt om hun werk te kunnen doen. In team I&A werken 1e, 2e en 3e-lijns ICT-professionals zoals systeembeheerders, applicatiebeheerders en medewerkers van de servicedesk. Daarnaast werk je nauw samen met de informatiemanagers, de collega’s van privacy & security en de manager I&A. Ook zoek je jouw collega's op in het landelijke netwerk om met hen te sparren en ideeën uit te wisselen.
GGD regio Utrecht?
GGD regio Utrecht (GGDrU) is de gemeentelijke gezondheidsdienst van de 26 gemeenten in de regio Utrecht. Met ons werk helpen we 1,4 miljoen inwoners gezonder te leven. We doen dit samen met gemeenten, (zorg)organisaties én met inwoners uit de steden en dorpen.
Bij een ramp of crisissituatie werken politie, ambulance, brandweer en de GGD samen, waarbij wij worden ingezet op het gebied van infectieziektebestrijding, medische milieukundige, psychosociale hulpverlening en gezondheidsonderzoek. Tijdens een omvangrijke gezondheidscrisis wordt GGDrU een crisisorganisatie.
Wat vragen wij van jou?
Een afgeronde hbo-opleiding en vakopleiding op het gebied van informatiebeheer, zoals LARM/LRM of SOD2, vormen de basis voor deze functie. Daarnaast heb je minimaal 5 jaar relevante werkervaring, waarvan minstens 2 jaar met verbetertrajecten binnen overheidsinstellingen. Kennis van wet- en regelgeving zoals de Archiefwet, Wep, Woo en AVG heb jij in huis, evenals ervaring met het opstellen van strategisch en tactisch beleid.
De ideale kandidaat is praktisch ingesteld, coöperatief en creatief in het vinden van oplossingen. Je bent sociaal ingesteld en kunt anderen meenemen zonder te domineren. Sterke communicatieve vaardigheden, geduld en een lange adem zijn belangrijk voor jou. Daarnaast waardeer je een vrolijke en menselijke benadering, waarbij de focus ligt op samenwerking en het creëren van draagvlak.
Het aanvragen van een VOG maakt onderdeel uit van het sollicitatieproces.
Wanneer jij bij ons in dienst komt, leg je ook de ambtenaren eed af.
Wat bieden wij jou?
Het betreft een functie voor 32 uur per week. Het salaris is afhankelijk van jouw opleiding en ervaring minimaal €3.538,- en maximaal €5.247,- bruto per maand (schaal 10 cao SGO) bij een fulltime dienstverband (36 uur).
Wil je meer weten over onze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden zoals 17,45% IKB bovenop jouw salaris? Lees dan verder op: https://werkenbij.ggdru.nl/arbeidsvoorwaarden
Wil je meer weten?
Heb je vragen over deze vacature of wil je meer informatie, vul dan het contactformulier in via: https://werkenbij.ggdru.nl/contact. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie.
Ben je enthousiast?
Solliciteer dan via onze GGDrU website op de vacature 'Adviseur informatiebeheer'. Reageren kan tot en met 31 oktober ’24.