Manager Bedrijfsvoering / Controller | Noord Hollands Archief

  • 16 sep
  • Alissa
  • 230
Alissa
Vacaturebank
Ben jij een gedreven, maatschappelijk bewuste manager, die beschikt over veel kennis van bedrijfsvoering en facilitaire zaken? Voor het Noord-Hollands Archief, gevestigd in het historische centrum van Haarlem, zijn wij op zoek naar iemand die zijn of haar expertise wil inzetten. Maak jij voor ons het verschil?

Wat doet het Noord-Hollands Archief?
Wij beheren met een team van zestig personen de digitale en fysieke informatie voor achttien overheidsorganisaties in Noord-Holland. Dat doen we met grote betrokkenheid en de nieuwste technieken. We willen koploper zijn in de manier waarop we archiveren en inspringen op de digitale ontwikkelingen. En we bieden onze partners alle steun in vraagstukken rondom de Wet Open Overheid en de Archiefwet. De verantwoordelijkheid die we hierin voelen is heel groot, we spelen immers een centrale rol in het toegankelijk maken van overheidsinformatie voor alle inwoners van Noord-Holland. We dragen op onze manier bij aan het fundament van een democratische rechtsstaat. Tegelijkertijd geven we met actuele tentoonstellingen een blik in de geschiedenis van Noord-Holland. Naast de overheidsarchieven beheren wij als Regionaal Historisch Centrum ook een brede particuliere collectie van organisaties en burgers die de regio’s representeren.

Het Noord-Hollands Archief werkt volgens een aantal fundamentele kernwaarden die de basis vormen van onze organisatie en ons dagelijks handelen sturen. Deze waarden zijn:

  1. Verbindend: Wij geloven in de kracht van samenwerking en verbinding. Door samen te werken met onze partners, gebruikers en collega’s, kunnen we meer bereiken en de geschiedenis toegankelijk maken voor iedereen.
  2. Duurzaam: Wij zetten ons in voor de duurzame opslag en het behoud van archiefmateriaal. Dit betekent dat we zowel fysieke als digitale archieven op een verantwoorde manier beheren en toekomstbestendig maken.
  3. Betrouwbaar: Integriteit en betrouwbaarheid staan bij ons hoog in het vaandel. We zorgen ervoor dat onze informatie en diensten accuraat, veilig en toegankelijk zijn, zodat gebruikers op ons kunnen vertrouwen.
  4. Toegankelijk: We streven ernaar om onze collecties en diensten zo toegankelijk mogelijk te maken voor een breed publiek. Dit doen we door gebruiksvriendelijke digitale platforms te ontwikkelen en fysieke toegang te bieden op onze locaties.

Wat vragen wij?

Als Manager Bedrijfsvoering maak je onderdeel uit van het MT en rapporteer je aan de directeur.

Verder;

  • Ben je verantwoordelijk voor de financiële processen binnen het Noord-Hollands Archief en treed je op als controller;
  • Ben je verantwoordelijk voor het gebouwenbeheer en de facilitaire dienstverlening. In de komende beleidsperiode (2025-2028) zullen voorbereidingen getroffen worden voor een verbouwing van onze locatie op de kleine Houtweg. Deze verbouwing heeft als doel extra depotruimte voor 10 km archief en het creëren van een energieneutraal state-of-the-art collectie gebouw. Je voert regie op deze verbouwing;
  • Lever je een strategische bijdrage in het MT (en aan het bestuur) én voorzie je collega’s van advies vanuit jouw vakgebied;
  • Breng je structuur aan door beleid op te stellen en processen te optimaliseren;
  • Stuur je medewerkers (7fte) aan van de receptie, het Archief café, de financiële administratie en gebouwenbeheer.

Het Noord-Hollands Archief beschikt over deze twee locaties;

  • Het monumentale pand de Janskerk in het centrum van Haarlem; met een studiezaal, tentoonstellingen en evenementen, archiefdepot en het archief café.
  • Een modern, onder architectuur verbouwde tweede locatie aan de Kleine Houtweg, ingericht als logistiek centrum. Hier bevinden zich archiefdepots en de technische infrastructuur voor het beheren en digitaliseren van onze collecties.

Jouw profiel

Je bent financieel en juridisch goed onderlegd en hebt ervaring als controller opgedaan in een complexe omgeving. Of je nu al ruime ervaring hebt als Manager Bedrijfsvoering of de ambitie hebt om je managementvaardigheden verder te ontwikkelen, je bent klaar voor deze volgende stap in je carrière. Met jouw strategisch inzicht en politiek-bestuurlijke sensitiviteit, ben je een gewaardeerd lid van het MT (en Bestuur) en is men blij met jouw advies. Je werkt gestructureerd en bent organisatorisch sterk. Processen doorzie je snel en zorgt er ook voor dat deze worden geoptimaliseerd. Duurzaamheid en innovatie staan hoog op je agenda. Je ziet geen beren op de weg. Met jouw positieve instelling zie je juist veel mogelijkheden, die je met collega’s en medewerkers oppakt. Daarnaast heb je ervaring opgedaan met projectmanagement, waardoor projecten onder jouw regie, in samenhang en samenwerking, tot stand komen. Als natuurlijk leider ga je met veel enthousiasme aan de slag met het team. Medewerkers ervaren je als benaderbaar en toegankelijk en voelen zich gehoord, doordat je je tijd verdeelt over de twee locaties. Je hebt ervaring met professionalisering en helpt je team verder in dit proces. Je kunt goed structuur aanbrengen en de regie houden. Daar krijg je energie van!

Wat bieden wij?

  • Een open en toegankelijke organisatie waar je impact kunt creëren en samen resultaten behaalt. Onze reputatie is groot: hier worden belangrijke stappen gezet.
  • Werkomgeving met enthousiaste en betrokken collega’s in een kleinschalige organisatie met grote slagkracht.
  • Een salaris van maximaal € 6.862 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 12, indicatieve bedragen cao per 1 oktober 2024). In aanvulling op het salaris ontvang je ook een Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%. Dit bedrag kan je maandelijks laten uitbetalen in aanvulling op je salaris en/of fiscaal voordelig inzetten voor de aankoop van een fiets of opleiding.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. De cao voor ambtenaren van samenwerkende gemeentelijke organisaties (SGO) is van toepassing.
  • Flexibiliteit in werken; thuis of op kantoor. We streven ernaar om minstens 60% op kantoor te zijn omdat we gewoon graag face-to-face met elkaar praten.
  • Het laatste aspect hoort eigenlijk met stip op één: het Noord-Hollands Archief is zo’n mooie werkplek midden in het historische centrum van Haarlem! Of je nu met de trein komt en door het centrum van Haarlem naar ‘onze’ Janskerk loopt of de fiets pakt naar de locatie op de Kleine Houtweg.

Ben je enthousiast geworden?

Het Noord-Hollands Archief laat zich in deze procedure begeleiden door executive searchbureau Colourful People. Je kunt solliciteren door je cv en motivatie (beide in pdf) uiterlijk 27 september 2024 te uploaden via de website van Colourful People website. Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Hatice Türkmen, senior partner bij Colourful People via 06 46 08 12 32.

De online preselectiegesprekken vinden plaats op 1 en 3 oktober. De selectiegesprekken bij het Noord-Hollands Archief zijn half oktober gepland.

Trefwoorden