Enthousiaste docenten gezocht voor de VHIC Faculty
De VHIC Faculty is een klein opleidingsinstituut met een enthousiast docententeam dat er veel plezier ...
Als adviseur digitale informatie maak je deel uit van het team Toezicht & Advies. Je werkt intensief samen met de archiefinspecteur en de senior collectiebeheerder e-depot. Je adviseert gemeenten namens de archivaris formeel en informeel over complexe vraagstukken binnen hun digitale informatiehuishouding. Jouw adviezen dragen eraan bij dat een gemeente kan voldoen aan de informatiewetten zoals de Archiefwet, AVG en de Wet open overheid. De onderwerpen waarover je adviseert zijn uitlopend: denk hierbij aan metadatabeheer, e-mail en website-archivering, keteninformatisering, migratie/conversie. Als adviseur digitale informatie geef je ook voorlichting en adviseer jij de bij ons aangesloten gemeentes hoe zij hun informatiehuishouding kunnen inrichten. Sleutelwoorden bij je werk zijn duurzame toegankelijkheid en archiving by design.
Een boeiende en uitdagende rol met een directe impact op de kwaliteit van overheidsinformatie en de borging van informatie voor verantwoording door de overheid en historisch onderzoek in de toekomst.
Je bent een gedreven professional met uitstekende communicatieve vaardigheden en een talent voor het snel maken van analyses. Je weet complexe zaken eenvoudig en helder onder woorden te brengen, zowel schriftelijk als mondeling. Je hebt een scherp oog voor de uitdagingen binnen de digitale informatiehuishouding en bent in staat om hierop te anticiperen en passende adviezen te formuleren. Je bent nauwgezet, planmatig en gestructureerd in je werk, en je kunt zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren. Je bezit een bestuurlijke sensitiviteit en weet op de juiste toon en met tact en geduld gevoeligheden te benoemen. Je schrikt er niet voor terug om zonodig een stevig advies te geven of te benoemen dat er iets niet goed gaat. Daarnaast ben je nieuwsgierig, leergierig en bereid om je continu verder te ontwikkelen en innovaties te omarmen. Als netwerker houd je ervan kennis te delen en te creëren, waardoor je een goede verbinding met zowel onze gemeenten als de interne organisatie onderhoudt.
Jij weet als geen andere hoe goed informatiebeheer bijdraagt aan digitale duurzame bewaring en transparantie van overheidsinformatie. Daarnaast weet jij hoe je ontwikkelingen op dit gebied kunt vertalen naar praktische en begrijpelijk beleid of advies voor de bij ons aangesloten gemeenten.
Wij bieden een afwisselende en inspirerende werkomgeving waarin je de kans krijgt om je talenten te benutten en verder te ontwikkelen. Je werkt in een professioneel team met collega’s die net zo gepassioneerd zijn over digitale informatie en archivering als jij. Bij ons krijg je de ruimte om innovatieve ideeën te realiseren en een directe impact te hebben op de informatiehuishouding van de aangesloten gemeenten. Het RHCVV volgt de CAO Gemeente Stichtse Vecht. We bieden je goede, flexibele arbeidsvoorwaarden, waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met jouw wensen en werk-privébalans. Gedeeltelijk thuiswerken is mogelijk en naast kantoor ben je ook regelmatig te vinden bij een van onze gemeenten.
Je start met een tijdelijke aanstelling van 1 jaar voor 32-36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband, bij wederzijdse tevredenheid. Afhankelijk van je kennis, opleiding en ervaring krijg je een passend salaris. Voor deze functie is dat maximaal € 5.247,- bruto per maand (functieschaal 10, CAO Gemeenten) bij een volledige werkweek van 36 uur. De functieschalen bij het RHCVV zijn momenteel in herwaardering. Met het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw salaris kun je zelf bepalen hoe en wanneer je je vakantiegeld en eindejaarsuitkering wilt laten uitbetalen, of dat je het voor vitaliteit wilt inzetten of extra verlof wilt kopen.
Daarnaast kennen wij een uitstekende reiskostenvergoedingsregeling voor zowel eigen vervoer als openbaar vervoer.
Het RHCVV is een organisatie met 16 enthousiaste en betrokken medewerkers en ruim 15 gedreven vrijwilligers. De (werk)sfeer is open, informeel en vriendelijk. Iedereen staat voor elkaar klaar en helpt waar nodig. Het RHCVV bewaart en beheert de archieven van de gemeenten De Ronde Venen, Stichtse Vecht en de Bilt. Daarnaast bezit het RHCVV een grote verzameling historische archieven van particulieren, bedrijven, verenigingen en kerken uit de hele streek. Het RHCVV beheert niet alleen oudere archieven, maar is in navolging van de archiefwet en regelgeving ook toezichthouder van de aangesloten gemeenten voor informatiebeheer. Het bestuur van het RHCVV bestaat uit de drie burgemeesters van de aangesloten gemeenten. De collectie is online toegankelijk en er is een studiezaal voor het doen van onderzoek en het inzien van de bibliotheek. Regelmatig organiseren wij cursussen, lezingen en tentoonstellingen.
Herken je je in het profiel? Dan willen we graag met jou in gesprek! Stuur je motivatiebrief en cv in via het online sollicitatieformulier. Onze vacatures worden geplaatst zonder sluitingsdatum. Geschikte kandidaten nodigen we zo snel mogelijk uit. Je krijgt van ons altijd een reactie.
Als onderdeel van de procedure vragen we om 2 referenties van vorige werkgevers.
Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Roosmarijn Ubink, directeur-gemeentearchivaris van het RHC Vecht en Venen. Dat kan telefonisch via (0346) 25 94 25. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Daniël den Herder, corporate recruiter van gemeente Stichtse Vecht via 06 58 07 62 28. (ook WhatsApp)
Het Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen/Gemeente Stichtse Vecht onderschrijven de NVP Sollicitatiecode Werving en Selectie.