Update

  • jul 2018
  • Verwijderde gebruiker
  • ·
  • Aangepast 27 jun
  • 90
Verwijderde gebruiker
Vacaturebank

Bij de gemeente Noordoostpolder zijn er verschillende stafafdelingen (clusters) voor de ondersteuning van onze primaire processen. Recentelijk zijn twee van deze clusters samengevoegd in een nieuw cluster Interne Dienstverlening. Dit nieuwe cluster bestaat uit de teams Ondersteuning, Informatiebeheer en Facilitair, met in totaal ruim 50 medewerkers. Het managementteam van dit cluster bestaat uit een clustermanager en drie teamleiders.

Voor het team informatiebeheer zoeken wij een

Recordmanager28,8 tot 36 uur | Emmeloord

In de afgelopen jaren zijn grote stappen gezet op het gebied van digitalisering van werkprocessen, gegevensgebruik en documentaire informatie. Deze ontwikkeling willen we in de komende jaren graag voortzetten.Het team Informatiebeheer speelt daarbij een belangrijke rol. Daarom willen we dit team graag structureel versterken met een recordmanager. Voor alle medewerkers van het cluster Interne Dienstverlening geldt dat een klantgerichte en dienstverlenende instelling nodig is om onze interne klanten optimaal ondersteuning te kunnen bieden bij de uitvoering van hun taken. Verder vinden we het belangrijk dat je ontwikkelingsgericht bent en flexibel kunt meebewegen als de situatie dat vraagt.

Dit is het teamHet team kent drie taakvelden: Documentaire Informatie Voorziening (DIV), Functioneel Beheer (FB) en Informatie- en Communicatie Technologie (ICT). Daarnaast beschikt het team over een adviseur voor project- en procesondersteuning. Voor dit team zoeken wij een recordmanager, die zich bezig gaat houden met het verder ontwikkelen en uitvoeren van een efficiënt digitaal documentatiebeleid en het voorbereiden van verdere hervormingen.

Dit ga je doenIn deze functie maak je onderdeel uit van het taakveld dat zich richt op de documentaire informatie. De recordmanager bewaakt de koppeling tussen digitalisering en het archief wettelijk kader. Je neemt beslissingen:

  • bij het archiveren van dossiers

  • bij het controleren van de kwaliteit

  • het aanspreken van behandelend medewerkers hierop

  • over de inhoud van te verstrekken informatie

  • bij het selecteren en vernietigen van fysieke en e-dossiers.

Het kader wordt bepaald door de Archiefwet, het Archiefbesluit, de selectielijst vernietiging archiefbescheiden, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en relevante (concern) regelgeving op het DIV-werkterrein.
Jij bent verantwoordelijk voor het opstellen van adviezen voor het management en je bent op de hoogte van de laatste (software) ontwikkelingen op het gebied van recordmanagement. Daarnaast stel je werkinstructies op betreffende procedures voor digitalisering, registratie, dossiervorming en archivering van (digitale) documenten. Je begeleidt veranderingsprocessen op het gebied van informatie- en archiefbeheer en weet als recordmanager een efficiënt documentbeheer op te zetten en te onderhouden.

Dit is jouw achtergrondUiteraard verwachten we dat je beschikt over de kennis en kunde die nodig is om deze taken uit te voeren. Of dat je je deze snel eigen weet te maken.
Hierbij denken we aan:

  • een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau

  • een afgeronde beroepsgerichte opleiding op het gebied van recordmanagement of digitaal informatiebeheer zoals LARM en/of ervaring in een soortgelijke functie

  • je hebt praktische kennis van document managementmethoden

  • je beschikt over kennis van relevante wet- en regelgeving

  • je hebt inzicht in werkprocessen van de organisatie

  • je hebt kennis van proces- en kwaliteitsmanagement

  • je beschikt over vaardigheid in het gebruiken en beheren van het Document Management Systeem

  • je beschikt over goede adviesvaardigheden, communicatieve en sociale vaardigheden.

Dit bieden we jouHet betreft een structurele functie, die in eerste instantie op basis van een tijdelijk dienstverband wordt ingevuld. Je komt in een enthousiast en gedreven team, waarin de samenwerking en onderlinge betrokkenheid groot is. De functie is gewaardeerd in schaal 9 (maximaal € 3.805,- bruto per maand bij een volledig dienstverband). De overige arbeidsvoorwaarden zijn conform het CAR-UWO. Een reiskostenvergoeding voor het woon-werk verkeer behoort tot de mogelijkheden.

Laat je gerust informerenVoor meer informatie over de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met Fengela Boer, teamleider Informatiebeheer 06 4813 4685. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Esther van Dongen, P&O-adviseur 06 1332 8667.

Sollicitatiegesprekken en assessmentDe sollicitatiegesprekken zijn gepland op vrijdag 20 juli in de ochtend. Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.

Zo kun je solliciterenIs deze functie echt iets voor jou? Dan kun je solliciteren door op de sollicitatiebutton te klikken:
https://jobmarketingstats.nl/GemeenteNoordoostpolder/Redirect/p9WZ8n3oEp9ZoJIbyJnrOQ==Reageren op deze vacature kan tot 17 juli 2018.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Recordmanager Vacature Emmeloord, Recordmanager, Digitaal Informatiebeheer, Recordmanagement, Gemeente

Trefwoorden