Het RHCVV zoekt een Marketing- en Communicatiemedewerker (28-32 uur)
Het Regionaal Archief (RHCVV) in Breukelen zoekt een Marketing- en Communicatiemedewerker met passie v...
Jij houdt van digitale ontwikkelingen en archieven en je wil je inzetten voor informatievoorziening en duurzaam bewaren van erfgoed in maatschappelijk belang. Interessant? Lees dan nu verder.
Als medewerker digitale archieven zorg je er met de adviseur digitale archieven voor dat de digitale archieven opgenomen worden in ons e-depot, toegankelijk zijn en voor de toekomst behouden worden. Je houdt je bezig met vragen als: ‘Welke metadata is er nodig om deze informatie vindbaar te maken?’, ‘Hoe creëer ik een inventaris voor deze digitale collectie?’ en ‘Welke preserveringsacties zijn nodig om dit digitale archief duurzaam toegankelijk te maken en te houden? ‘ Ook ondersteun je de gemeenten bij de export van de data en het opnemen van deze informatie naar het e-depot en voer je preserveringwerkzaamheden uit op het digitale archief dat bij ons aanwezig is. Je zult vaak moeten puzzelen en testen om tot het juiste resultaat te komen. Dit doe je in samenwerking met de adviseur digitale archieven. Je werkzaamheden bestaan onder meer uit:
Het maken van een digitale inventaris en het beschrijven van het selectie- en inventarisatieproces
Het metadateren van digitale archieven en collecties
Het maken en bijwerken van verwerkingsmodellen in het e-depot
Het onderzoek doen naar, installeren van en werken met preserveringtools
Het bijhouden van overzichten van ingests en status verwerking collecties
Het doorontwikkelen van het interne metadatamodel
Het bijhouden van werkinstructies
Misschien vraag je je af: “Wat doe ik eigenlijk op een dag als ik medewerker digitale archieven ben?” Adviseur digitale archieven Eva vertelt: “Als medewerker digitale archieven heb je zeer diverse werkzaamheden. Geen dag is dus hetzelfde! Belangrijk is dat de verschillende taken in balans worden uitgevoerd. Zo kun je in de ochtend werken aan een metadataschema, waarin alle velden ingevuld worden die nodig zijn voor de beschrijving van een collectie in het e-depot. Vervolgens bouw je een verwerkingsmodel om de collectie in het e-depot te zetten.
’s Middags controleer je of er preserveringsacties nodig zijn in het e-depot en voordat je naar huis gaat zet je een digitaal archief van een oude drager op de NAS-schijf. Welke taken er nog meer zijn voor het e-depot? Je helpt mee aan het verder ontwikkelen en verbeteren van ons e-depot, ook in relatie met de adviseur digitale archieven en de e-depotleverancier. Je houdt je bezig met de preservering van de digitale bestanden die in het e-depot staan en je werkt met verschillende tools om de technische metadata van de digitale bestanden uit te lezen. Ook houd je in logboeken en werkinstructies bij wat je doet en hoe je werkt. Kortom: je vliegt van schrijven naar overleggen, van zelfstandig werken naar samen ontwikkelen en van techniek naar archivering.
Saai wordt het dus nooit!”
Je hebt aantoonbare kennis van/ervaring met metadatering, inventariseren en archiveren.
Je bent bekend met collectiebeheersystemen en bent bereid nieuwe modules te ontdekken
Je beschikt over enige kennis van bestandsformaten, technische en beschrijvende metadata en uitwisselingsstandaarden
Je beschikt over uitstekende computervaardigheden (van Excel tot Opdrachtprompt) en je bent niet bang om nieuwe tools te gebruiken
Het is een pré als je kennis van/ervaring hebt met Github dan wel het bouwen en het installeren van (open source) tools
Communicatief en flexibel. Hier herken je jezelf in. Je beschikt over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen. Je werkt planmatig en kunt zowel goed samenwerken als zelfstandig uitvoering geven aan je verantwoordelijkheden. Je kent en verkent de ontwikkelingen in je vakgebied en deelt graag kennis en kunde. Je kan zelfstandig werken, maar bent ook een teamspeler. Je kunt makkelijk informatie overdragen aan je collega’s en vindt het leuk om uitleg te geven; Je drukt je zowel schriftelijk als mondeling helder en bondig uit. Je bent precies en gestructureerd. Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal. Je bent nieuwsgierig en doortastend.
Het RHCVV is een professionele, toekomstgerichte archiefdienst voor de gemeenten Stichtse Vecht, De Bilt en De Ronde Venen. Je gaat bij het RHCVV aan de slag als archiefinspecteur binnen het team Toezicht en Advies en legt verantwoording af aan de directeur/streekarchivaris. Het RHCVV is een organisatie met 13.75 fte voor vaste medewerkers en 15 vrijwilligers.
De (werk)sfeer is open, informeel en vriendelijk. Iedereen staat voor elkaar klaar en helpt waar nodig. Het RHCVV bewaart en beheert de archieven van de gemeenten De Ronde Venen, Stichtse Vecht en de Bilt. Daarnaast bezit het RHCVV een grote verzameling historische archieven van particulieren, bedrijven, verenigingen en kerken uit de hele streek. Het RHCVV beheert niet alleen oudere archieven, maar is in navolging van de Archiefwet en regelgeving ook toezichthouder van de aangesloten gemeenten voor archief en informatiebeheer.
Ons speerpunt is betrouwbare en duurzaam toegankelijke overheidsinformatie als fundament van een transparante, goed functionerende overheid.
Wij bieden een afwisselende en uitdagende functie in een prettige werkomgeving met 14 enthousiaste en betrokken medewerkers en 25 vrijwilligers. Het RHCVV heeft een klantgerichte en resultaatgerichte, informele werksfeer. Onze vestiging zit in Breukelen. .Je start met een tijdelijke aanstelling van 1 jaar voor 32-36 uur per week, met bij wederzijdse tevredenheid uitzicht op een vast dienstverband. Afhankelijk van je opleiding en ervaring krijg je een passend salaris. Voor deze functie is dat maximaal € 4.752,- bruto per maand (functieschaal 9, CAO Gemeenten) bij een volledige werkweek van 36 uur.Het RHCVV volgt de CAO Gemeente Stichtse Vecht. We bieden je goede flexibele arbeidsvoorwaarden, waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met jouw wensen en werk-privébalans. Met het Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw salaris kun je zelf bepalen hoe en wanneer je je vakantiegeld en eindejaarsuitkering wilt laten uitbetalen, of dat je het voor vitaliteit wilt inzetten of extra verlof wilt kopen.
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Wouter van Dijk, Senior Collectiebeheerder RHCVV via 0346 259 425. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Daniel den Herder, corporate recruiter gemeente Stichtse Vecht via 06 58 07 62 28 (ook via Whatsapp).
Ben jij de collega die wij zoeken? Reageer via het online sollicitatieformulier. Wij sluiten de vacature zodra we onze nieuwe collega hebben gevonden.
Het Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen en gemeente Stichtse Vecht onderschrijven de NVP Sollicitatiecode Werving en Selectie.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.